Zorak skrev:
[
Tja, sikkert ikke noget.. Men der går en slange fra indsugningen over i en eller andet ventil som åbner for slangen til udluftningen eller sådan noget..
Og så synes jeg er der er godt med slam i luftfilterkassen så ved ikke hvor effektivt det er..
Du har måske nogen gode cowboy-tricks?
Trick nummer 1. Forstå hvorfor det originale ikke performer tilfredsstillende.
Trick nummer2, Optimeringsmuligheder på det originale?
Tricknummer3: På vilde trykladede motorer kan blowbyet blive så stort at OEM ikke kan følge med længere. Så skal der gøres noget drastisk hvis du skal have al olietåge hevet ud af luften.
En olieudskiller der fungerer optimalt under disse forhold er alt andet end tom indeni, og ikke noget man "bare lige" klapper sammen. Alt kan selvf. være ligeså godt som noget originalt der ikke længere er fit for fight.
Du skal have hastigheden ned på luften ind i catchtanken, vende luftstrømmen om skarpe kanter(eller noget der er smartere), så hastigheden lokalt er så høj at den kaster oliedråberne ud af luftstrømmen, og samtidigt må den ikke danne modtryk når det vælter ind med olietåge.
Prøv at sammenligne med det originale og aflure hvordan det virker.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!