Rosendal skrev:
Nu har jeg gået og tænkt lidt, og jeg tror jeg vil montere kompressor og så stadig beholde Weberne. Så laver jeg en trykboks rundt om weberne som kan skilles på midten vandret for at lette justeringen. MEN, kan jeg godt justere karburatoren ind uden kompressor og så montere tryk uden vider at lavere nogen justeringer på karburatorene?
Du har fuldstændigt misset pointen pommefrit
Prøv at læse mit forgående indlæg engang til... hvis du stadigt ikke kan se at dit spørgsmål er besvaret så er svaret stadigt
NEJ!!!
Du kan ikke bare smide dine webere ind i en madkasse og så smide tryk på dem .. så har du fuldstændigt misset hvordan en Weber fungerer.
Når du begynder at tryklade på din karburator så begynder du at "pakke" luften . dvs. din gas/luft-hastighed igennem/henover venturi (*1) begynder at falde.. hvilket vil sige at som behovet for mere benzin er stigende, da der nu er kommet mere luft ind i motoren, så mødes det med mindre og mindre benzin aka. en mere og mere mager blanding.. hvilket du skal tage højde for vhj. dine dyser (luft og benzin) samt dit emulsionsrør.
((*1)og alle de andre rør og dingenoter der sidder og stritter ind i selve "røret" i karburatoren. dvs. alle de ting der sidder før gasspjældet)
Hvis du nu igen kikker på hvordan en weber virker så ser du at det er gashastigheden igennem der danner et undertryk (set i forhold til trykket i dit svømmerhus, hvilket er derfor du skal have sat det under tryk) og pga. dette undertryk så suges benzin op igennem dine dyser som er ret specielt udførte med et emulsionsrør der "blander" luft og benzin til en gas som så suges ind i motoren. selve "røret" har så påmonteret luftdysen i toppen og benzin dysen i bunden.
Men prøv at læse på følgende sider herunder, der er lidt billeder af hvordan en weber fungere under normal drift (
ikke tryk). Hvis du vil finde noget mere konkret så søg efter de biler jeg engang før har henvist til og prøv om du kan finde udaf hvad de (fabrikkerne) ændrede ved modellen med suge webere og tryk webere... jeg kan give et hint og det er "røret", benzin dyse og luft dyse

yep alle 3 ting + muligvis en ændring i venturi størrelse .. men det har jeg stadigt ikke fået 100% afklaret.
http://www.teglerizer.com/dcoe/rasorcom.htm
http://www.webcon.co.uk/weber/perf_operation.htm
Og her ser det ud til at fordfolkene igen har haft lidt lange fingere .. ham
her har vidst "lånt" sin info fra ham
her 