Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 03:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 20 feb 2008, 19:01 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2006, 13:37
Indlæg: 67
Geografisk sted: Sønderjylland
Jeg har for ikke så længe siden købt ny bil, en Daihatsu Rocky fra tyskland, i rigtig fin stand, osv. Den er standard monteret med en lukket dumpventil, som leder luften ind i luftfilteret igen. Jeg vil godt have en åben på. Skal jeg bare skifte den ud med den gamle, for der er både magnet ventil, styreboks, og det hele på bilen i forvejen. Eller skal der laves noget specielt når den skal være åben ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2008, 20:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
turbo diesel kører uden gas spjæld.. derfor intet modtryk og derfor ingen brug for blowoff.. måske den er lavet på en eller anden spøjs måde?

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2008, 07:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
fraguzz skrev:
turbo diesel kører uden gas spjæld.. derfor intet modtryk og derfor ingen brug for blowoff.. måske den er lavet på en eller anden spøjs måde?


kan da godt være den kører med spjæld (pga støj?) der er også nogle nyere landcruisere der kører med spjæld

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2008, 19:49 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2006, 13:37
Indlæg: 67
Geografisk sted: Sønderjylland
Ja, intet modtryk. Og som sådan er der heller ikke brug for den. Men jeg vil bare godt have lyden. På en benzin motor, åbner blowoff ventilen når der kommer vakuum, ved en diesel bliver det ordnet med en vakumslange fra eks. bremse forstærkeren, en magnet ventil, og en styreboks, som siger til når speederen slippes.

Jeg har set man kan købe de færdige pakker til en diesel, men jeg har jo ventiler, styreboks, osv. Så jeg tænkte bare om jeg kunne bruge en almindelig blowoff ? Det burde vel ikke være noget problem.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2008, 20:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jamen hvis den ventil der sidder på nu har samme funktion og måde at blive styret på, så er svaret simpelt. Bare skift blow off ventilen.
Men må nok indrømme at jeg ikke har den fjerneste forståelse om, hvorfor de har sat en på en turbodiesel!

luske - Og nyere hiluxer også. Spjældet åbner når den begynder at lave turbotryk, og så brummer den lidt mere :P

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2008, 20:32 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2006, 13:37
Indlæg: 67
Geografisk sted: Sønderjylland
Jeg forstår det heller ikke, men det har de altså. Jeg kan lige smide et billede op en af dagene.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 feb 2008, 21:33 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 aug 2007, 18:33
Indlæg: 39
Geografisk sted: Sønderjylland
Tjek v-max nummer 106, marts 2008 de monterer en på en turbo diesel fra carlab.dk
Tom

_________________
2001 Citroen saxo 1.6 VTS (100hk)
2006 Toyota avensis st. 2.0 sol (150hk)
1992 Peugeot 205 gti 1.9 (122hk) projekt
1977 vw golf gti 1.6 (110hk) projekt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2008, 12:10 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2006, 13:37
Indlæg: 67
Geografisk sted: Sønderjylland
Den artikel har jeg set, men som sagt det er et diesel sæt. Mit spørgsmål var om jeg kunne bruge en "alm" blowoff, som kun koter 4-600 kr.
Og efter hvad folk har skrevet, tror jeg bare jeg prøver.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2008, 13:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
ja de tager vakum fra bremseforstærkeren.!

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2008, 16:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Fraguzz - bare og bare.
Der skal styring på, hvis du bare koblede den direkte til bremsekraftforstærkeren vil den stå åben hele tiden.

Du skal have en magnet ventil som bestemmer om den skal have manifoldstryk, eller vacuum fra bremsekraftforstærkeren, baseret på signal fra en kontakt ved speederen, som fortæller om den er sluppet eller ej.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team