Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:49

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
For at få olietryk på tørner du som der er beskrevet uden tændrør i, og kan den ikke lave tryk, så af med oliepåfyldningshætten og brug en trykluftpistol MODERAT (små tryk doseringer mens du holder rundt om, så du holder tæt omkring påfyldningen) for meget tryk kan skade pakninger, pakdåser osv... så pas på med det, men det virker.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Dengang landrover, var Rover, og ikke honda-bmw-ford-snarlig hindu.
Der foreskev man at pakke oliepumpen med vaseline, og skifte motorolien når knasten var kørt til, dvs efter ca. 20 minutter.
Det var dog en skodkonstruktion af en pumpe der ikke kunne suge.
Og en gammel buick konstruktion af en v8 motor.
I dag er det sjældent at man ikke får olietryk uden tændrør, og med afmonterede dysestik.
Modeficeret fordeler boremaskine, af og på med fordeler, jeg bliver svedt ved tanken, specielt på en gl Volvo motor, der nærmest holder uendeligt.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
HenrikGM skrev:
Så kører det for dig:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=924 ... 1558827225

Nu ved jeg ikke med Ford, men dengang volvo var svensk kunne man regne helt fint med at der var olietryk, og at tandhjulspumpen var tæt.
Om kineserne laver noget fusk som de OEM leverer til Ford, hvorefter det havner i volvoer er så en anden sag, men da Volvo ikke laver baghjulstrukne biler længere, så rammer det ikke mig ;-)

bla...bla... citat afkortet

udsnit af Tskavankersens tekst: -og kan blandes med alle typer motorolie i tilkørte firetakts benzin-

Ikke fordi jeg skal forsvare ABCON olie/fedt men der er verden til forskel på de to produkter... jeg ved godt hvad jeg ville vælge...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Moderator

mh skrev:
[Ikke fordi jeg skal forsvare ABCON olie/fedt men der er verden til forskel på de to produkter... jeg ved godt hvad jeg ville vælge...

Start med at undgå dem begge så vidt muligt... :wink:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
mh skrev:
[Ikke fordi jeg skal forsvare ABCON olie/fedt men der er verden til forskel på de to produkter... jeg ved godt hvad jeg ville vælge...

Start med at undgå dem begge så vidt muligt... :wink:

Der er en verden til forskel på de to produkter, det eneste de deler er ordet Teflon, i Swedol er det i trådform - rigtigt godt til at stoppe oliekanaler til m.v. , Swedol er som de selv siger et rigtigt "gammelt" produkt... Teflonen i ABCON til forskel er i kugleform, størrelsen på disse kugler er forskellig alt afhængig af hvor i motoren produktet skal anvendes, kuglerene er så små at de nemt "sætter" sig i metallet på de to slidflader for derefter at overtage "det slid" metallet måtte klare alene før, når olien ikke lige rækkede til, selv efter der ikke bliver blandet ABCON i olien og mange køretimer senere vil man kunne "se" denne belægning.

Jeg siger, drop Swedol og brug ABCON istedet, og hvis du ikke mener at Teflon virker så husk det næste gang du skal købe en ny stegepande...

Billede

Titel:
Moderator

Ravnen skrev:
[Der er en verden til forskel på de to produkter, det eneste de deler er ordet Teflon, i Swedol er det i trådform - rigtigt godt til at stoppe oliekanaler til m.v. , Swedol er som de selv siger et rigtigt "gammelt" produkt... Teflonen i ABCON til forskel er i kugleform, størrelsen på disse kugler er forskellig alt afhængig af hvor i motoren produktet skal anvendes, kuglerene er så små at de nemt "sætter" sig i metallet på de to slidflader for derefter at overtage "det slid" metallet måtte klare alene før, når olien ikke lige rækkede til, selv efter der ikke bliver blandet ABCON i olien og mange køretimer senere vil man kunne "se" denne belægning.

Jeg siger, drop Swedol og brug ABCON istedet, og hvis du ikke mener at Teflon virker så husk det næste gang du skal købe en ny stegepande...

Sammenlignede du lige teflon brugt i lejer med teflon brugt i en stegepande?? :damn:

Kender du diameteren på disse "teflonkugler"?

Jeg siger: Drop de snakeoils der ikke er direkte anbefalet af hardwareleverandøren, uanset hvad det aktuelle snakeoil måtte hedde.
Og hvis du mener Snakeoils virker, hvorfor sælger de så så utroligt dårligt, markedet taget i betragtning?(Hint: Industrien bruger dem stort set ikke).

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
[Der er en verden til forskel på de to produkter, det eneste de deler er ordet Teflon, i Swedol er det i trådform - rigtigt godt til at stoppe oliekanaler til m.v. , Swedol er som de selv siger et rigtigt "gammelt" produkt... Teflonen i ABCON til forskel er i kugleform, størrelsen på disse kugler er forskellig alt afhængig af hvor i motoren produktet skal anvendes, kuglerene er så små at de nemt "sætter" sig i metallet på de to slidflader for derefter at overtage "det slid" metallet måtte klare alene før, når olien ikke lige rækkede til, selv efter der ikke bliver blandet ABCON i olien og mange køretimer senere vil man kunne "se" denne belægning.

Sammenlignede du lige teflon brugt i lejer med teflon brugt i en stegepande?? :damn:

Det var nu mere på om hvor vidt Teflon i det hele taget virker efter din overbevisning, jeg skulle mene at nogle er blevet ganske velhavende på denne opfindelse...
Citat:
Kender du diameteren på disse "teflonkugler"?

vent slut...

Citat:
Jeg siger: Drop de snakeoils der ikke er direkte anbefalet af hardwareleverandøren, uanset hvad det aktuelle snakeoil måtte hedde.
Og hvis du mener Snakeoils virker, hvorfor sælger de så så utroligt dårligt, markedet taget i betragtning?(Hint: Industrien bruger dem stort set ikke).

Der er mange ting der ikke er anbefalet af leverandøren, prøv at spørge feks. Toyota hvad de vil sige til at du vil montere en turbo på en af deres Yaris'er og hæve effekten 200-300%.... Uha nej det går virkelig ikke, så er den jo ikke standard mere, det går ikke, det kan vi ikke ha, det forstår vi ikke, det kan man ikke, det må man ikke, så er der ingen garanti, vi melder dig til politiet, DØ DØ DØ ARGH.... Jeg vil skide på hvad leverandøren syntes om mig og hvad jeg har gjort ved deres bil, jeg lever slet ikke i samme verden, jeg siger det igen: jeg har på min egen krop(bil) set hvad ABCON/Teflon kan løse af problemer, det er nok for mig...

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time