HenrikGM skrev:
Wankel skrev:
Jeg melder mig på Abcon vognen.
Deres monteringspasta er det eneste jeg bruger.
Mon ikke at de store virksomheder vælger almindelig motorolie osv pga liter-prisen ?
Mon ikke de store virksomheder er tæt på bedøvende ligeglade med literprisen på et produkt der bruges forsvindende lidt af ?
Jeg kender et par virksomheder der ikke vil røre produkterne med en ildtang, alene pga den totale mangel på garanti disse produkter typiskt medfører, plus det faktum at teflon partikler sidder i filteret første gang de kommer forbi.
Dancooil, Nulon, Teflonmigditogdat, og diverse andre snakeoils mangler sjovt nok at få alle OEM producenter med på vognen. Hvis man går en sælger lidt på klingen, så vil de egentligt helst bare sælge, og ikke svare på spørgsmål overhovedet.
Castrol og Mobil opfører sig _markant_ anderledes.
Nogen der kan svare:
Hvorfor skal man bruge et teflonberiget ukendt olieprodukt som montagepasta på en motor man typisk vil vælge at køre med en ganske almindelig motorolie på?
Sjovt så har jeg slet ikke den oplevelse med Søren Lindemann (ABCON) jeg har talt med ham om hans Teflon produkter i flere timer over flere omgange, HAN har overhovedet ikke nogle problemer med at forklare hvad det drejer sig om, manden er i den grad inde i hvordan kemi m.v. hænger sammen og lever for at lave disse og lignende produkter, spørg de store firmaer han laver specialløsninger for, for de findes, du ved bare ikke at de bruger en som ham, et eksempel fra Ford Scaniadam, er at de på et tidspunkt ville prøve at løse et problem med nogle trækaksler på Mondeo der ikke kunne holde, med selvsamme montagepasta, hvad blev løsningen, da de fandt ud af det virkede... jo det endte skam med at man fra Fords side valgte det fra, for ellers solgte man ikke nogle ombytter trækaksler! og det er nok der vi har problemet, det er ikke meningen at ting skal holde så længe/godt, fra de store fabrikkers side, det er kun hvis det er noget der kan hjælpe dem i deres egen produktion de vil bruge sådanne produkter, ingen tvivl om at det er et penge spørgsmål...