Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 05:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 23:04 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2007, 23:07
Indlæg: 483
Geografisk sted: det mørke jylland
tyson2 skrev:
Hehe. Det er en 520i 12v på papiret og motornummeret. Den overskrider godt nok de 46,44% med 0,0 bar i ladetryk. Men det har jo ik noget med sagen og gøre :D


hehe :grin:

http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=337426

_________________
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 23:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Gamle lort :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 23:08 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2007, 23:07
Indlæg: 483
Geografisk sted: det mørke jylland
tyson2 skrev:
Gamle lort


har haft nogle stykker af e34'er de køre nu meget godt.. :rock:

_________________
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 23:12 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Ja, den kører sgu fint. Og jeg har da også fået lavet trykrørne om så de ikke ligner noget en 5 årig har lavet. men der er så også kommet en del buler og ruko stafferinger siden de billeder der. Tror ikke mine naboer kan li mig. :D
Så den må snart afsted.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 23:14 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2007, 23:07
Indlæg: 483
Geografisk sted: det mørke jylland
tyson2 skrev:
Ja, den kører sgu fint. Og jeg har da også fået lavet trykrørne om så de ikke ligner noget en 5 årig har lavet. men der er så også kommet en del buler og ruko stafferinger siden de billeder der. Tror ikke mine naboer kan li mig. :D
Så den må snart afsted.


sørgeligt.. :cry: fatter ikke folk der ikke kan lade ens biler være i fred..
:damn:

_________________
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 23:15 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Indlæg: 458
Geografisk sted: 4600 Barbados
Tror sgu også snart køge brand korps kan regne med en alarm på en Transporter der står i flammer. Møgsvin :evil:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 23:23 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2007, 23:07
Indlæg: 483
Geografisk sted: det mørke jylland
tyson2 skrev:
Tror sgu også snart køge brand korps kan regne med en alarm på en Transporter der står i flammer. Møgsvin :evil:


muhaaa :grin:

_________________
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2007, 13:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
HenrikGM skrev:
[Jeg kan dog godt finde en synsmand hvis ærlige vurdering er at bilen er ok med 500hk, men det bliver den altså bare ikke lovlig indregistreret af.

Er vi nu ikke lidt på vej over i det sædvanlige Powerforum ævle-kævle? Tråden handlede vist fra starten om gadebiler? Hvilket i min verden er biler som folk tør kører med ude i trafikken, uden at skide grønne grise hvis de skulle møde en færselsbetjent. En bil som uden større panik eller ombygning kan rulles gennem en synshal uden at være kammi med synsmanden. Hvis man uden større problemer gentagne gange kan rulle bilen gennem en synshal så er godkendelser/papirer osv ligegyldige. Skal vi til den slags synsregelrytteri og 110% godkendelse, ryger 98% af de biler der stiller op til gaderace sikkert allerede på hjulenes mål. :wink:

Folk med praktisk erfaring med de gamle US-biler ved at synsfolkene normalt intet aner om hvad der er originalt ved bilerne og deres motorer...det samme gælder jo i øvrigt tit også for ejeren. De kan tit heller ikke søge hjælp i typegodkendelser og andet da det slet ikke altid findes til modellen og de gamle danske importører ved idag absolut intet om så gamle biler og eventuelle dokumenter de måske har haft er for længst smidt ud. Ting som udstødningen er der ingen dB mål for i reglerne, kun en gummi paragraf og CO for biler før 01.10.1971 er på max 7%.......

Hr GM i de gode gamle dage så verden meget anderledes ud end vore dages dokumentations- og godkendelseshelvede og selv for en ekspert kan det være en mindre videnskab af lure precis hvilken motor type/udgave der sidder i en gammel US-bil og er man rigtigt heldig er skidtet endda stykket samme af flere forskellige. Tit bliver man ikke meget klogere selv om man kan "afkode" stilnummeret. Samtidigt kunne visse modeller fåes fra fabrikken med noget seriøst power. Op til omkring 70'-71 lå fabrikkerne i krig om at lave de vildeste modeller..den såkaldte muskelbil epoke. Mener det var i 70' at bl.a Corvetten kunne fåes med en L88 motor som ifølge fabrikken ydede 560Hk...så hut jeg da visker.

Vi har teorien og så er der hvordan det uden problemer har fungeret i praksis i årtier iden virkelige verden.... selv i de gamle statensbilinspektion dage! :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2007, 14:07 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Læs nu mit indlæg rigtigt.

Eet af de problemer der er i DK er at folk definerer gadebiler forskelligt.

For nogen er en gadebil en bil der er nogen der tør sætte nummerplader på, uanset hvor disse så kommer fra. Ford Fiestaplader på en promodbil er det ene yderpunkt.

For nogen er en gadebil en der umiddelbart bliver kørt i til daglig, og uden videre kan synes i hvilken som helst dansk synshal. Typiskt en halv/hel kedelig bil, eller ihvertfald en meget std bil.

Imellem disse to ekstremer har vi alle gaderæserne + en masse amerikanerbiler + en stor bunke indregistrerede dragrace biler. Flere af de lidt mere seriøse ligger ret langt mod den ekstreme side, og kan ihvertfald ikke opfylde din egen opfattelse af en gadebil, og da slet ikke disse biler der omtales i denne tråd.


Ævle-kævle....Næ, det mener jeg ikke. PowerForum er det eneste sted i DK(mig bekendt) hvor en sådan diskussion bliver taget. Hvis seriøsitet omkring sporten er ævle-kævle, så er der ikke mange fora i DK der er interessante må vi nok erkende.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2007, 15:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
HenrikGM skrev:
Læs nu mit indlæg rigtigt.

Mente jeg nu også jeg gjorde. Men synes ligesom du med dit respons "fastslog" at noget der ikke var synet med en større sagmappe fyldt med underskrevne godkendelser på hver eneste uoriginale skrue IKKE var en gadebil. Uanset at den pågældende bil altså var kørt gennem synshallen i 98% den stand som den står til race og at det uden større problemer kunne gentages i hvilken som helst synshal igen, uanset hvem synsmanden var. I såfald et standpunkt jeg er meget uenig i.
Fra at det nærmest kniber med finde en synsmand der er regelrytter nok til at han ikke vil godkende bilen og til at snakke om biler hvor folk er nød til at låne nummerpladerne fra en anden bil er der i min verden et kæmpe kæmpe spring. Det virker meget som at du ikke helt tror på det, men praktisk erfaring viser altså at motor og den slags sjældent er noget synsfolkene bekymre sig ret meget om på de gamle øser, så længe at der ikke kan peges fingre af bremser, lys og andet sikkerhedsmæssigt. :)


Ez-streets Camaro er iøvrigt da vist et fint eksempel på at en finpudset original hestevogns-style undervogn ikke behøver være en større bremse for bidet og motor/drivlinien er jo egenligt grundlæggende magen til det der sad der i bilen fra fabrikken: http://www.youtube.com/watch?v=717Izc-_iUA


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 80 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team