Fakta søges....

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Darth Sidious
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 18 sep 2007, 00:07
Geografisk sted: det mørke jylland

#71 Indlæg af Darth Sidious »

tyson2 skrev:Hehe. Det er en 520i 12v på papiret og motornummeret. Den overskrider godt nok de 46,44% med 0,0 bar i ladetryk. Men det har jo ik noget med sagen og gøre :D


hehe :grin:

http://www.bilgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=337426
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#72 Indlæg af tyson2 »

Gamle lort :D
Darth Sidious
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 18 sep 2007, 00:07
Geografisk sted: det mørke jylland

#73 Indlæg af Darth Sidious »

tyson2 skrev:Gamle lort


har haft nogle stykker af e34'er de køre nu meget godt.. :rock:
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#74 Indlæg af tyson2 »

Ja, den kører sgu fint. Og jeg har da også fået lavet trykrørne om så de ikke ligner noget en 5 årig har lavet. men der er så også kommet en del buler og ruko stafferinger siden de billeder der. Tror ikke mine naboer kan li mig. :D
Så den må snart afsted.
Darth Sidious
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 18 sep 2007, 00:07
Geografisk sted: det mørke jylland

#75 Indlæg af Darth Sidious »

tyson2 skrev:Ja, den kører sgu fint. Og jeg har da også fået lavet trykrørne om så de ikke ligner noget en 5 årig har lavet. men der er så også kommet en del buler og ruko stafferinger siden de billeder der. Tror ikke mine naboer kan li mig. :D
Så den må snart afsted.


sørgeligt.. :cry: fatter ikke folk der ikke kan lade ens biler være i fred..
:damn:
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!
tyson2
Senior Medlem
Indlæg: 458
Tilmeldt: 21 feb 2007, 21:18
Geografisk sted: 4600 Barbados

#76 Indlæg af tyson2 »

Tror sgu også snart køge brand korps kan regne med en alarm på en Transporter der står i flammer. Møgsvin :evil:
Darth Sidious
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 18 sep 2007, 00:07
Geografisk sted: det mørke jylland

#77 Indlæg af Darth Sidious »

tyson2 skrev:Tror sgu også snart køge brand korps kan regne med en alarm på en Transporter der står i flammer. Møgsvin :evil:


muhaaa :grin:
jo mere man ved, jo mere finder man ud af man ikke ved!!!
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#78 Indlæg af Westmus »

HenrikGM skrev:[Jeg kan dog godt finde en synsmand hvis ærlige vurdering er at bilen er ok med 500hk, men det bliver den altså bare ikke lovlig indregistreret af.

Er vi nu ikke lidt på vej over i det sædvanlige Powerforum ævle-kævle? Tråden handlede vist fra starten om gadebiler? Hvilket i min verden er biler som folk tør kører med ude i trafikken, uden at skide grønne grise hvis de skulle møde en færselsbetjent. En bil som uden større panik eller ombygning kan rulles gennem en synshal uden at være kammi med synsmanden. Hvis man uden større problemer gentagne gange kan rulle bilen gennem en synshal så er godkendelser/papirer osv ligegyldige. Skal vi til den slags synsregelrytteri og 110% godkendelse, ryger 98% af de biler der stiller op til gaderace sikkert allerede på hjulenes mål. :wink:

Folk med praktisk erfaring med de gamle US-biler ved at synsfolkene normalt intet aner om hvad der er originalt ved bilerne og deres motorer...det samme gælder jo i øvrigt tit også for ejeren. De kan tit heller ikke søge hjælp i typegodkendelser og andet da det slet ikke altid findes til modellen og de gamle danske importører ved idag absolut intet om så gamle biler og eventuelle dokumenter de måske har haft er for længst smidt ud. Ting som udstødningen er der ingen dB mål for i reglerne, kun en gummi paragraf og CO for biler før 01.10.1971 er på max 7%.......

Hr GM i de gode gamle dage så verden meget anderledes ud end vore dages dokumentations- og godkendelseshelvede og selv for en ekspert kan det være en mindre videnskab af lure precis hvilken motor type/udgave der sidder i en gammel US-bil og er man rigtigt heldig er skidtet endda stykket samme af flere forskellige. Tit bliver man ikke meget klogere selv om man kan "afkode" stilnummeret. Samtidigt kunne visse modeller fåes fra fabrikken med noget seriøst power. Op til omkring 70'-71 lå fabrikkerne i krig om at lave de vildeste modeller..den såkaldte muskelbil epoke. Mener det var i 70' at bl.a Corvetten kunne fåes med en L88 motor som ifølge fabrikken ydede 560Hk...så hut jeg da visker.

Vi har teorien og så er der hvordan det uden problemer har fungeret i praksis i årtier iden virkelige verden.... selv i de gamle statensbilinspektion dage! :D
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#79 Indlæg af HenrikGM »

Læs nu mit indlæg rigtigt.

Eet af de problemer der er i DK er at folk definerer gadebiler forskelligt.

For nogen er en gadebil en bil der er nogen der tør sætte nummerplader på, uanset hvor disse så kommer fra. Ford Fiestaplader på en promodbil er det ene yderpunkt.

For nogen er en gadebil en der umiddelbart bliver kørt i til daglig, og uden videre kan synes i hvilken som helst dansk synshal. Typiskt en halv/hel kedelig bil, eller ihvertfald en meget std bil.

Imellem disse to ekstremer har vi alle gaderæserne + en masse amerikanerbiler + en stor bunke indregistrerede dragrace biler. Flere af de lidt mere seriøse ligger ret langt mod den ekstreme side, og kan ihvertfald ikke opfylde din egen opfattelse af en gadebil, og da slet ikke disse biler der omtales i denne tråd.


Ævle-kævle....Næ, det mener jeg ikke. PowerForum er det eneste sted i DK(mig bekendt) hvor en sådan diskussion bliver taget. Hvis seriøsitet omkring sporten er ævle-kævle, så er der ikke mange fora i DK der er interessante må vi nok erkende.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#80 Indlæg af Westmus »

HenrikGM skrev:Læs nu mit indlæg rigtigt.

Mente jeg nu også jeg gjorde. Men synes ligesom du med dit respons "fastslog" at noget der ikke var synet med en større sagmappe fyldt med underskrevne godkendelser på hver eneste uoriginale skrue IKKE var en gadebil. Uanset at den pågældende bil altså var kørt gennem synshallen i 98% den stand som den står til race og at det uden større problemer kunne gentages i hvilken som helst synshal igen, uanset hvem synsmanden var. I såfald et standpunkt jeg er meget uenig i.
Fra at det nærmest kniber med finde en synsmand der er regelrytter nok til at han ikke vil godkende bilen og til at snakke om biler hvor folk er nød til at låne nummerpladerne fra en anden bil er der i min verden et kæmpe kæmpe spring. Det virker meget som at du ikke helt tror på det, men praktisk erfaring viser altså at motor og den slags sjældent er noget synsfolkene bekymre sig ret meget om på de gamle øser, så længe at der ikke kan peges fingre af bremser, lys og andet sikkerhedsmæssigt. :)


Ez-streets Camaro er iøvrigt da vist et fint eksempel på at en finpudset original hestevogns-style undervogn ikke behøver være en større bremse for bidet og motor/drivlinien er jo egenligt grundlæggende magen til det der sad der i bilen fra fabrikken: http://www.youtube.com/watch?v=717Izc-_iUA
Besvar