Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 02:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 13 nov 2007, 19:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Efter justering af en turbomotor, og efterfølgende test ture, kunne vi konstatere at en 350hk, med ret lav kompression, faktisk går ret langt på litteren.
Mit spørgsmål er, hvor lange levetil må man forvente sådan en har.
Gerne hvis nogen har erfaring med de forskellige slags wideband sensore
Fordi tror helt klart jeg vil fastmontere 1 i min starlet så.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2007, 19:11 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Interessant, hvad er kompression og AFR under dellast, og det heraf resulterende benzinforbrug?

Kender ikke levetid, men leverandøranvisningen på den velkendte bosch model (bl.a. brugt ifbm. innovate produkterne), så må der forventes nedsat levetid ved længerevarig fed blanding. Det er jo typisk tilfældet ved garageprojekterne og turbo....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2007, 19:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Lige ummidelbart har min sensor overlevet ca 80.000 km.
Dog er 90 % normal møffekørsel.
Innovate LM1 med tilhørende Bosch sensor.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2007, 19:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
JakobM skrev:
Interessant, hvad er kompression og AFR under dellast, og det heraf resulterende benzinforbrug?

Kender ikke levetid, men leverandøranvisningen på den velkendte bosch model (bl.a. brugt ifbm. innovate produkterne), så må der forventes nedsat levetid ved længerevarig fed blanding. Det er jo typisk tilfældet ved garageprojekterne og turbo....


Kompression er 7,6-1 og dellast er omkring A/F 13,5, 550ml dyser.
Bilen Har kørt 12,44km/l på motorvejskørsel med div små træk, over en strækning på ca 300km, og det er ganske pænt for en 4AGTE motor.

Morten er det NTK eller LSU sensor, jeg vil nok vælge en LSU

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2007, 20:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Bosch sensor kan aldrig blive til en NTK sensor, så du kan kalde den for en LSU sensor hvis du vil.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2007, 20:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Morten VJ skrev:
Bosch sensor kan aldrig blive til en NTK sensor, så du kan kalde den for en LSU sensor hvis du vil.

MVH

Morten


Ok, det gør jeg så. Har ikke lige sat mig så meget ind i det. Bare fået anbefalet at jeg køber en LSU.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2007, 21:15 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Er det stadig med den store T70?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 00:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
JakobM skrev:
Er det stadig med den store T70?


Nej anden motor, med T3/T4 turbo(kina).Faktisk en standard kompressor motor, med sænket kompression.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2007, 17:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Finn T Pedersen skrev:
Efter justering af en turbomotor, og efterfølgende test ture, kunne vi konstatere at en 350hk, med ret lav kompression, faktisk går ret langt på litteren.
Mit spørgsmål er, hvor lange levetil må man forvente sådan en har.
Gerne hvis nogen har erfaring med de forskellige slags wideband sensore
Fordi tror helt klart jeg vil fastmontere 1 i min starlet så.
jeg køre 9,2-10,2 i en sierra cos 4x4 med stage 1 =1,1bar og 250-270hk.. så er 12km/l så meget

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2007, 17:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
møffe skrev:
Finn T Pedersen skrev:
Efter justering af en turbomotor, og efterfølgende test ture, kunne vi konstatere at en 350hk, med ret lav kompression, faktisk går ret langt på litteren.
Mit spørgsmål er, hvor lange levetil må man forvente sådan en har.
Gerne hvis nogen har erfaring med de forskellige slags wideband sensore
Fordi tror helt klart jeg vil fastmontere 1 i min starlet så.
jeg køre 9,2-10,2 i en sierra cos 4x4 med stage 1 =1,1bar og 250-270hk.. så er 12km/l så meget


Hvad er kompression ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team