Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 04:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2007, 09:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Spørg Darth Sidious, han kan nok hjælpe dig, skulle jeg mene.
Med sådan en Blacktop er du faktisk næsten bedre stillet end de folk der har en 1.8T (VAG) mht. effekt/pris, Zetec'en er meget modtaglig for trykladning og kan holde til en hel del, udstødningsmanifoldet vil nemt kunne svejses om til et turbomanifold (ny flange), mener at have set nogle herinde omtale dette også, så bare kom igang, +300hk på den motor er ikke noget problem...

Hvilken bil er det?

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2007, 10:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
tror det var herinde på pf at jeg fandt et link til en engelsk guide til hvordan man tryklader sin zetec for peanuts der var en ganske god forklaring til valg af materialer turbo,lejer,stempler osv alt i alt en rigtig fin motor de fik lavet sig der og det for ganske små penge..

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2007, 11:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
Er det en Zetec der skal trykkes på?


Ja en 2.0 16v zetec.

Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang ;)

Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?


Er det en Blacktop?

Der skulle ikke være noget problem i at lade med 1 bar på den gamle Zetec, og en smule mere på Blacktop motoren, evt kunne du skifte toppakningen ud med en tykkere, de findes originalt hos Ford...

Mht. knasterene så afhænger det af hvor skrappe de er, og hvor syg i roen du er....


Hmm hvordan finder jeg ud af om det er en blacktop? Er ikke inde i alle de betegnelser.

Men på det link jeg pastede står lidt om hvor skarpe de er?

Duration int/exh 236/232 duration @.050 int/exh 214/210, lobe seperation 109.5 gross lift 382/373

Men uploader lige den seddel som fulgte med knasterne.


Hvis dit topdæksel er sort er det en Blacktop, lige ud af landevejen...

Jeg er desværre ikke særligt gode venner med Amerikanernes måde at beskrive deres knaster på, så der må jeg være dig svar skyldigt....


Jeps så er det en blacktop :D

kender du prisen på en donermotor som man evt kunne bruge?

Jeg har måske fået fat i en RS manifold :) Men som sagt så vil jeg godt holde projekte så billig som mulig dog unden at gå ned i kvalitet :)
alle focus har blacktop (1,8 og 2,0) og som jerrild skriver. hvad er prisen på en blacktop, da jeg har overvejet længe at ligge sådan en i min sierra GT. den er langt overlegen en alm dohc 8v

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2007, 16:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
grydesvamp skrev:
tror det var herinde på pf at jeg fandt et link til en engelsk guide til hvordan man tryklader sin zetec for peanuts der var en ganske god forklaring til valg af materialer turbo,lejer,stempler osv alt i alt en rigtig fin motor de fik lavet sig der og det for ganske små penge..


heh det var mig :P

http://homepage.ntlworld.com/martin.e11io77/PF/

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2007, 17:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Ravnen skrev:
Spørg Darth Sidious, han kan nok hjælpe dig, skulle jeg mene.
Med sådan en Blacktop er du faktisk næsten bedre stillet end de folk der har en 1.8T (VAG) mht. effekt/pris, Zetec'en er meget modtaglig for trykladning og kan holde til en hel del, udstødningsmanifoldet vil nemt kunne svejses om til et turbomanifold (ny flange), mener at have set nogle herinde omtale dette også, så bare kom igang, +300hk på den motor er ikke noget problem...

Hvilken bil er det?


det er en ford focus :)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 okt 2007, 17:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Her er lidt info om knasterne
Billede

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2007, 18:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
møffe skrev:
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
JerrilD skrev:
Ravnen skrev:
Er det en Zetec der skal trykkes på?


Ja en 2.0 16v zetec.

Har også lidt spørgsmål omkring knaster nu hvor vi er i gang ;)

Jeg har købt nogle skarpere knaster fra Crane Cams http://www.dezod.com/pd_crane_cams_radical_street.cfm som jeg regner med at snart at smide i. Men vil det gå med turbo?


Er det en Blacktop?

Der skulle ikke være noget problem i at lade med 1 bar på den gamle Zetec, og en smule mere på Blacktop motoren, evt kunne du skifte toppakningen ud med en tykkere, de findes originalt hos Ford...

Mht. knasterene så afhænger det af hvor skrappe de er, og hvor syg i roen du er....


Hmm hvordan finder jeg ud af om det er en blacktop? Er ikke inde i alle de betegnelser.

Men på det link jeg pastede står lidt om hvor skarpe de er?

Duration int/exh 236/232 duration @.050 int/exh 214/210, lobe seperation 109.5 gross lift 382/373

Men uploader lige den seddel som fulgte med knasterne.


Hvis dit topdæksel er sort er det en Blacktop, lige ud af landevejen...

Jeg er desværre ikke særligt gode venner med Amerikanernes måde at beskrive deres knaster på, så der må jeg være dig svar skyldigt....


Jeps så er det en blacktop :D

kender du prisen på en donermotor som man evt kunne bruge?

Jeg har måske fået fat i en RS manifold :) Men som sagt så vil jeg godt holde projekte så billig som mulig dog unden at gå ned i kvalitet :)
alle focus har blacktop (1,8 og 2,0) og som jerrild skriver. hvad er prisen på en blacktop, da jeg har overvejet længe at ligge sådan en i min sierra GT. den er langt overlegen en alm dohc 8v


Hey møffe, http://www.fordautoophug.dk/ har nogle motor liggende, han skal ha 4500 + moms og så minus 10% i rabat for FKD medlemmer ;)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2007, 19:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
øv.. +moms... det kan vi ikke li.. mon han vil bytte med min søster... :tooth:

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2007, 20:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
møffe skrev:
øv.. +moms... det kan vi ikke li.. mon han vil bytte med min søster... :tooth:


Du kan da prøve at snakke med ham om det :grin:

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 okt 2007, 14:29 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 379
op med mønterne og køb den motor jeg har liggende ;) som du selv skriver har JEG også manifolden ;) så mangler du en fornuftig turbo samt få ordnet benzin :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team