Westmus skrev:
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
....men så er det jo ikke street race mere...
Er det ikke der en del af humlen ligger? De hurtigste af bilerne er nu nået så langt frem i udviklingen, at der snart skal lidt god vilje til at kalde det egentlige gadebiler og streetrace? Er der mange af dem der på "rigtige" gadedæk ville ryge under 11sek grænsen?
Nej på rigtige gadedæk er der ikke mange biler uanset power der kommer under 11 sek. Måske nogle enkelte 4x4 biler, men det er ikke mange.
Ja, der skal god vilje til at kalde en 11 sek. bil for en gadebil, men hvis disse biler ikke kommer til sådanne arrangementer vil arrangementet jo være dødt. Folk kommer for selv at køre, og i høj grad for at se de vilde biler.
Westmus skrev:
For år tilbage var jeg til "World Street Finals" i Florida og selv om bilerne havde nr.plader og lige inden racet skulle bevise der var tale om gadebiler ved at køre et antal kilometre med alm. hastighed på en rundbane...ja det var fedt at se på og de hurtigste kørte sgu 402m på 7.5sek... Så havde det i mit hoved absolut intet med GADEBILER at gøre.
Det var også en mulighed at gøre det på, jeg tror bare ikke det bliver reelt i lille DK.
Westmus skrev:
Jeg ville foreslå at sætte en bremse ind ved at sige kun alm. gadedæk må bruges, ikke gadeslicks osv. Det giver en helt naturlig begrænsning i hvor meget power der kan lægges i asfalten og markedet med "snyde dæk" er vist ikke større end at det skulle kunne administreres.
Jeg mener ikke det er vejen at gå, da en stor del af de deltagende biler så ikke har noget sted at køre race.
Der VIL altid blive bygget monstre, men hvis der ikke er nogen steder hvor folk kan bruge dem forsvarligt, hvor bliver de så brugt? På vejen? Sansynligvis..
Jeg vil jo så våge den påstand at en baghjulstrækker med 700hk og gadedæk er farligere (sværere at styre) ned af en 1/4mile, end samme bil udstyret med nogle store fede slicks der kan holde bagenden inde hvor den hører til.