10sekunders biler i DK, må de køre og hvor?
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
10sekunders biler i DK, må de køre og hvor?
Dette tror jeg er et godt emne at pille lidt i nu.
Faktum:
DK har en del "gadebiler" som potentielt kan køre 10sekunders tider på 1/4mile.
Mange af disse kan ikke uden videre køre så hurtigt, hvis det skal være lovligt og forsvarligt.
Der er defineret et skel på 11sekunder, dvs. når der tales om Breakout på 11, så betyder det udelukkelse hvis der køres under 11,00sek.
Der er i DK nok kun mulighed for eet eneste løb hvor man reelt kan køre under 11sekunder.
Jeg sidder med fornemmelsen af at der er mange der ikke er klar over dette, og har bygget biler der faktisk ikke kan køre så hurtigt som de gerne vil, uden det medfører udelukkelse.
Tror det er sundt at tage debatten om emnet, især efter weekenden, hvor vi havde en del gennemløb noget under 12sekunder, og på en asfalt som var iskold. Der er mange biler der vil ryge langt ned i 10sek, når det bliver sommer, og der kommer godt bid. I skrivende stund er man nød til at "belønne" en 10sekunderstid med en udelukkelse.
Hvor mange er reelt klar over dette?
Faktum:
DK har en del "gadebiler" som potentielt kan køre 10sekunders tider på 1/4mile.
Mange af disse kan ikke uden videre køre så hurtigt, hvis det skal være lovligt og forsvarligt.
Der er defineret et skel på 11sekunder, dvs. når der tales om Breakout på 11, så betyder det udelukkelse hvis der køres under 11,00sek.
Der er i DK nok kun mulighed for eet eneste løb hvor man reelt kan køre under 11sekunder.
Jeg sidder med fornemmelsen af at der er mange der ikke er klar over dette, og har bygget biler der faktisk ikke kan køre så hurtigt som de gerne vil, uden det medfører udelukkelse.
Tror det er sundt at tage debatten om emnet, især efter weekenden, hvor vi havde en del gennemløb noget under 12sekunder, og på en asfalt som var iskold. Der er mange biler der vil ryge langt ned i 10sek, når det bliver sommer, og der kommer godt bid. I skrivende stund er man nød til at "belønne" en 10sekunderstid med en udelukkelse.
Hvor mange er reelt klar over dette?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
så danmarks hurtigste bil fremover er den der komme nærmest 11,00sek.. imponerende at kalde det en kunkorrance.
men så skal streetrace klubberne jo bare på barikaderne for at få lavet reglerne om. er det ikke det de er der for. eller skal de bare fremhæve problemerne?
men så skal streetrace klubberne jo bare på barikaderne for at få lavet reglerne om. er det ikke det de er der for. eller skal de bare fremhæve problemerne?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
- Supra_Jorn
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 02 okt 2006, 11:38
- Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
- Kontakt:
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Find en tudekiks, og græd ud over den.
Det er vel gadebiler der er tale om, dvs i princippet bør de kunne bruges til daglig kørsel, og kunne synes uden problemer.
Eneste krav er en registrerings attest, og en godkendt hjælm.
Og dette i et misil der har op til 4 gange den originale effekt.
Men med 0 gange i ekstra sikkerhedsudstyr.
Men igen hvis man laver en bil der er så hurtig at den kan køre 402m på under 11 sek, så må man også være indstillet på at bruge lidt på sikkerhed, og uddannelse.
Reglementet er sundt, men fra mit synspunkt er breakoutet sat for lavt.
Hvad er deffinitionen på en "gadebil" egentlig
MVH
Morten
Det er vel gadebiler der er tale om, dvs i princippet bør de kunne bruges til daglig kørsel, og kunne synes uden problemer.
Eneste krav er en registrerings attest, og en godkendt hjælm.
Og dette i et misil der har op til 4 gange den originale effekt.
Men med 0 gange i ekstra sikkerhedsudstyr.
Men igen hvis man laver en bil der er så hurtig at den kan køre 402m på under 11 sek, så må man også være indstillet på at bruge lidt på sikkerhed, og uddannelse.
Reglementet er sundt, men fra mit synspunkt er breakoutet sat for lavt.
Hvad er deffinitionen på en "gadebil" egentlig
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Morten VJ skrev:Find en tudekiks, og græd ud over den.
Det er vel gadebiler der er tale om, dvs i princippet bør de kunne bruges til daglig kørsel, og kunne synes uden problemer.
Eneste krav er en registrerings attest, og en godkendt hjælm.
Og dette i et misil der har op til 4 gange den originale effekt.
Men med 0 gange i ekstra sikkerhedsudstyr.
Men igen hvis man laver en bil der er så hurtig at den kan køre 402m på under 11 sek, så må man også være indstillet på at bruge lidt på sikkerhed, og uddannelse.
Reglementet er sundt, men fra mit synspunkt er breakoutet sat for lavt.
Hvad er deffinitionen på en "gadebil" egentlig![]()
MVH
Morten
tror tudekiksen skulle være kommet efter ovenstående synspunkt.
men eller så ja morten. men mon ikke man burde kalde det street og pro street. det er vel mere dækkende. da der ikke er nogle fabriks teams jeg kender til på de danske strips.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Ja de må se at få opdateret deres regler lidt, ellers er det da slut med at folk gider bruge en masse tid og penge på at lave deres biler...
nemlig. der er stadig ikke nogle af de gamle kendinge der laver 5sek tider. så om ikke en opgradering af reglementet blev foretaget.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS