Runesm skrev:
Jeg sidder og lurer lidt rundt på nettet, og faldt over en ting ved turbomotor.dk der hedder FuelCutDefender, som forhindrer fuelcut ved tryk. Hvis så man monterer den, hvad skal der ellers til, udover en turbo, intercooler og lidt rør, for at hive 150-160 hk ud af sådan en? Altså virkelig budget-turbo, uden stempelskifte eller dobbelt toppakning?
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Der skal ikke mere til.
Men du skal ikke lade mere end 0,3-0,4 bar, da 4age N/A er ret højkomprimeret...
MVH Finn
Din motor vil IKKE kunne køre med KUN Fuelcutdefender..
Motoren har 124hk og styringen kan KUN give benzin til 124hk.. Hvis du smider en 0,3-0,4bar ladetryk i indsugningen i din motor vil du skulle bruge benzin nok til en 160-170hk.. og hvordan skulle en 124hk motorstyring lige kunne give dette..
Første lappeløsning kunne jo være en større benzintryk regulator.. Hvis du skal finde en der kan holde dit benzintryk på en lavt plan ved tomgang og ca 4 bar for nok benzin ved ladetryk.. skal du ud og bruge en 1500-3500kr på en regulator (Så er der nok andre bedre løsninger til samme penge)
Regulatoren vil så hæve benzintrykket til 0,4 bar ved tryk.. men du risikere at få områder hvor din motor får alt for meget benzin eller at dine dyser ikke kan føde nok..
Anden Lappe Løsningen her er så nogle Kæmpe dyser.. Men her risikerer du bare at din bil kommer til at drukne i tomgang og delgas pga det mere benzin i hele området..
Mange "Drenge" Køber Trykløsninger rundt omkring på nettet hvor de bliver bildt ind at Fuelcut defender er lige den rette løsning for dem..
Men efter en lille månede står de med et flækket stempel eller smeltet ventiler..!!
Hvis du ender ud i at ville vælge en fuelcutdefender.. har jeg en til 100kr..
Stammer fra en kammi.. Han købte også en løsning hvor han BARE kunne komme sin 4A-GZE (med GZE dyser) i sin twincam corolla og kun lige en FDC til at sørge for at Motorstyringen ikke gik i fejl..!
efter en månede spyttede den Oliepinden ud pga Underkompression.. og 2 flækkede stempler viste fejlen..!!