Tryk på en 4AGE
Redaktør: Moderatorer
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Tryk på en 4AGE
Jeg sidder og lurer lidt rundt på nettet, og faldt over en ting ved turbomotor.dk der hedder FuelCutDefender, som forhindrer fuelcut ved tryk. Hvis så man monterer den, hvad skal der ellers til, udover en turbo, intercooler og lidt rør, for at hive 150-160 hk ud af sådan en? Altså virkelig budget-turbo, uden stempelskifte eller dobbelt toppakning?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Runesm skrev:Arh selvfølgelig. Og så er man good to go? Det eddermanme fikst at den er forprogrammeret til at køre med tryk![]()
Tak for hjælpen.
Det er den jo så heller ikke.
En FCD. I sin mest simple form snyder Ecuen til at tro der er atmosfære tryk i manifolden som maks.
DVS. hvis du kører med 0,2 bar i tryk, så tror motorstyringen at du kører med atmosfæretryk.
Og stiller tænding og benzin der efter. Benzintryks regulatoren sørger bare for at motoren får nok benzin.
En økonomi løsning der i langt de fleste tilfælde ikke er glade for en meget frisk tur igennem tyskland.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Runesm skrev:Ooh, okay så, på DEN måde!
Men med en god progressiv regulator, en fornuftig ic, og 0,3 bar, så er det da en forholdsvis sikker løsning... Ikke?
Jo da den er ca. lige så sikker som hvis du byggede en turbo på en standart 900i.
Og brugte trykregulatoren til turbosprøjtet, men glemte stømfordeleren.
Imo. ikke en særlig god ide
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html