Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 07 jan 2007, 19:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Indlæg: 186
Geografisk sted: kolding
hejsa
jeg har en xtra motor til min nissan gti 1.6
jeg er lige kommet i lære som mekaniker
jeg skal til at skille den xtra motor ad
så regner med at jeg ´vil bore den op til 1.8 og se om jeg kan få fat i nogen turbo stempler til den
hvis der er nogen der har lavet sådan et projekt kan i så ikk lige hjælpe mig
det er som sagt en 1.6 16v motor jeg har
please hjælp mig da jeg virkelig gerne vil lære noget af det ved godt der er nemmere at tage en turbo motor og ligge i
Hilsen Bjarke
:damn:

_________________
vil have turbo
kan du hjælpe ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2007, 20:29 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvad er dit budget?

Er der cylindergodstykkelse til at bore den op?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2007, 20:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
er målet over 500hk? altså siden skal laves større... MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel: målet
Indlæg: 07 jan 2007, 21:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Indlæg: 186
Geografisk sted: kolding
hejsa
jamen aner intet om den motor i nu
den er ikk åbnet i nu
men målet er ca 200 hk
uden det behøvet at koste alt for meget
hilsen Bjarke

_________________
vil have turbo
kan du hjælpe ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2007, 21:51 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ok, Forslag:

Lad motoren være som den er.

Monter turbo(vælg en stor varmside), intercooler, lidt større dyser sikkert og en motorstyring.
Nyt udstødningssystem og en hjemmelavet udstødningsmanifol og rørføring til intercooler.

De 200hk er nemt hjemme.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2007, 21:54 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvor kommer du fra? Herning?

Hvad er dit kompressionsforhold på motoren nu?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2007, 21:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
vil give Henrik ret tag dine lærepenge på den motor du har
hvis noget går galt er det jo ikke jordensundergang


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2007, 22:04 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Indlæg: 186
Geografisk sted: kolding
hejsa
aner intet om det
hva skal jeg ikk stadig tage noget af mine stempler `
regner nu med det skal være en lille turbo

_________________
vil have turbo
kan du hjælpe ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2007, 22:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Indlæg: 186
Geografisk sted: kolding
hej
jamen jeg er så heldig at nissan 200sx
der passer udstødnings manifold fra
og intcooler
regner med at tage noget af mine stempler en ståltoppakning
og nogen større dyser evt et ms system
regner med 0.8 bar i tryk skulle række til 200 hk og selvfølgelig en stærkere kobling

_________________
vil have turbo
kan du hjælpe ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 jan 2007, 22:09 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 dec 2005, 03:19
Indlæg: 186
Geografisk sted: kolding
hej
jamen bor i kolding nu
skal til og i lære hos mercedes i vejle
som lastvogns mekaniker

_________________
vil have turbo
kan du hjælpe ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team