1.8 20vT. kom med jeres forslag, til ny turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

1.8 20vT. kom med jeres forslag, til ny turbo

#1 Indlæg af syncroGT »

Så fik jeg købt motor her i weekenden til mit projekt :) , men jeg kan se at manifolden, og tubinehuset på turboen har revner, + at der er meget slør i turboen. :cry:
Så har taget den beslutning at lave en ny manifold i rustfri, og få fat i en anden turbo. men vilken turbo ville i forslå, og hvad ville i vælge brugt eller ny...?
Har kigget på en ''billig'' kina turbo http://www.pro-car.dk/catalog/product_i ... 1d498a3317

Men jeg har ikke kunne finde noget info om disse turbo'er og om hvor holbar de er. nogen som har erfaring....?

Så bare fyr løs med forslag....!
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#2 Indlæg af JBO »

Hvor mange hk vil du ha?

Nr 2 på denne liste vil nok værer fin også er det en rigtig garrett turbo.

http://www.turbodk.dk/web/web95.asp
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

#3 Indlæg af syncroGT »

Jeg regner med Max 300hk men var bare meningen og havde omkring 200HK. Men et fint bud. og ja, så er det jo en rigtig garrett :)
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#4 Indlæg af Martin! »

Ligger inde med en helt ny garrett gt2860rs, den er din for 6000kr..
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#5 Indlæg af Yugo Turbo »

2860rs er en mega lækker lader... en meget fin lader til dit projekt
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

#6 Indlæg af syncroGT »

gt2860rs det er en kugle lejer turbo ikke.
Så vidt jeg har forstået, så står R'et for et det er lejer, og S'et står for et bedre flow, og en hurtiger spool up tid....? eller har jeg misforstået noget...?

Vilken turbine er der på din 0.86 eller 0.64 og hvor stor er forskellen på de to opsætninger....?
Martin!
Mester Medlem
Indlæg: 590
Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Geografisk sted: Fyn

#7 Indlæg af Martin! »

syncroGT skrev:gt2860rs det er en kugle lejer turbo ikke.
Så vidt jeg har forstået, så står R'et for et det er lejer, og S'et står for et bedre flow, og en hurtiger spool up tid....? eller har jeg misforstået noget...?

Vilken turbine er der på din 0.86 eller 0.64 og hvor stor er forskellen på de to opsætninger....?


Den er med 0,86..
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#8 Indlæg af klyfax »

GT2860R Spoler hurtigere op end GT2860RS, men en GT2860RS er perfekt til dit projekt hvis den max skal have 300 hk. Den er nemlig ratet til 340 hk.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#9 Indlæg af mh »

syncroGT skrev:gt2860rs det er en kugle lejer turbo ikke.
Så vidt jeg har forstået, så står R'et for et det er lejer, og S'et står for et bedre flow, og en hurtiger spool up tid....? eller har jeg misforstået noget...?

Vilken turbine er der på din 0.86 eller 0.64 og hvor stor er forskellen på de to opsætninger....?


GT = kugleleje lader

S = Flow upgradet i forhold til R modellen

http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 9548_1.htm

rated til 360hk
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Besvar