Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 04:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Hvordan styrer du dit ladetryk?
Wastegaten styrer mit alene! 31%  31%  [ 20 ]
En MBC/Bleeder styrer mit ladetryk! 31%  31%  [ 20 ]
Jeg har en elektronisk styring (Apexi, APC-system, Megasquirt, ECU) 38%  38%  [ 25 ]
Afgivne stemmer : 65
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2006, 04:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Ferrari Killer skrev:
Jeg bruger den dyre løsning!

Turbosmart ladetryksur.

Det giver et fuldstændig jævnt ladetryk uden udsving af nogen art.

Men det koster desværre...


Hvordan regulerer du trykket med et ladetryks ur? :wink:

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2006, 10:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
hks EVC 5 boostcontrol. virker ganske fint. :mrgreen:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2006, 16:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2004, 21:26
Indlæg: 118
Geografisk sted: København
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Ferrari Killer skrev:
Jeg bruger den dyre løsning!

Turbosmart ladetryksur.

Det giver et fuldstændig jævnt ladetryk uden udsving af nogen art.

Men det koster desværre...


Hvordan regulerer du trykket med et ladetryks ur? :wink:


Med denne her Billede

_________________
/ NarkO


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2006, 17:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 529
Geografisk sted: Them
Narko skrev:
Med denne her Billede


Så er der vel også en controller tilsluttet? Mig bekendt kan et ur ikke andet end at vise en given værdi ;)

_________________
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2006, 09:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 668
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Der er indbygget controler i den viste.

_________________
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2006, 13:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Bleeder self

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2006, 13:48 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Elektronisk styring

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2006, 19:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 feb 2004, 21:26
Indlæg: 118
Geografisk sted: København
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Narko skrev:
Med denne her Billede


Så er der vel også en controller tilsluttet? Mig bekendt kan et ur ikke andet end at vise en given værdi ;)


Hehe nej.. Nu er det heller ikke mig der køre med den men ville bare vise et billed.

_________________
/ NarkO


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2006, 15:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 289
Kører p.t. direkte på WG’en, men har planer om snart at eksperimentere med følgende setup, som jeg meget gerne vil høre folks meninger om:

Min styreboks (Electromotive TEC2) har et setup til styring af automatgearkasser via ”General Purpose” udgangen. Signalet kan styres ved både tryk og rpm settings, og der er justerbar hysterese på begge parametre. Havde så tænkte mig at koble en to-vejs ventil på udgangen. I den ene stilling suser trykket uhindret op til ”oversiden af wg-membranen”. Derved kan jeg undgå boost-creep. Når det ønskede ladetryk er nået, skifter ventilen så trykket nu ledes over en trykregulator der skal være reguleret til det ønskede ”overtryk” (altså differensen mellem wg’ens indstillede tryk og det ønskede ladetryk).

Hvad synes I? Er det en fuldstænding tåbelig måde at gøre det på?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 nov 2006, 15:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Lerup skrev:
Hvad synes I? Er det en fuldstænding tåbelig måde at gøre det på?


Næh. Jeg gør lidt det lidt på samme måde, bare mekanisk.

Jeg har en kugleventil forbundet med en magnetventil, der i det ene mode kører ganske normalt til aktuator. Der er ladetrykket i sagens natur styret af aktuatorens forudbestemte tryk.

Når jeg aktiverer magnetventilen spærres den normale vej af, og ladetrykket styres i stedet af en kugleventil, der simpelthen holder trykket over aktuatormembranen væk indtil det ønskede tryk er opnået, hvorefter kuglen bliver presset væk fra spærrevejen og når aktuator i en mængde der svarer til det indstillede tryk.

Det virker forbavsende godt. I begge tilfælde er slangen fra trykudtaget til magnetventilen 3 meter lang, og det hjælper også lidt på krybende ladetryk og hjælper lidt på responsen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team