Kører p.t. direkte på WG’en, men har planer om snart at eksperimentere med følgende setup, som jeg meget gerne vil høre folks meninger om:
Min styreboks (Electromotive TEC2) har et setup til styring af automatgearkasser via ”General Purpose” udgangen. Signalet kan styres ved både tryk og rpm settings, og der er justerbar hysterese på begge parametre. Havde så tænkte mig at koble en to-vejs ventil på udgangen. I den ene stilling suser trykket uhindret op til ”oversiden af wg-membranen”. Derved kan jeg undgå boost-creep. Når det ønskede ladetryk er nået, skifter ventilen så trykket nu ledes over en trykregulator der skal være reguleret til det ønskede ”overtryk” (altså differensen mellem wg’ens indstillede tryk og det ønskede ladetryk).
Hvad synes I? Er det en fuldstænding tåbelig måde at gøre det på?
Lerup skrev:Hvad synes I? Er det en fuldstænding tåbelig måde at gøre det på?
Næh. Jeg gør lidt det lidt på samme måde, bare mekanisk.
Jeg har en kugleventil forbundet med en magnetventil, der i det ene mode kører ganske normalt til aktuator. Der er ladetrykket i sagens natur styret af aktuatorens forudbestemte tryk.
Når jeg aktiverer magnetventilen spærres den normale vej af, og ladetrykket styres i stedet af en kugleventil, der simpelthen holder trykket over aktuatormembranen væk indtil det ønskede tryk er opnået, hvorefter kuglen bliver presset væk fra spærrevejen og når aktuator i en mængde der svarer til det indstillede tryk.
Det virker forbavsende godt. I begge tilfælde er slangen fra trykudtaget til magnetventilen 3 meter lang, og det hjælper også lidt på krybende ladetryk og hjælper lidt på responsen.