Hvordan styrer i jeres ladetryk?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Hvordan styrer du dit ladetryk?

Wastegaten styrer mit alene!
20
31%
En MBC/Bleeder styrer mit ladetryk!
20
31%
Jeg har en elektronisk styring (Apexi, APC-system, Megasquirt, ECU)
25
38%
 
Afgivne stemmer: 65

besked
Forfatter
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#11 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Ferrari Killer skrev:Jeg bruger den dyre løsning!

Turbosmart ladetryksur.

Det giver et fuldstændig jævnt ladetryk uden udsving af nogen art.

Men det koster desværre...


Hvordan regulerer du trykket med et ladetryks ur? :wink:
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#12 Indlæg af Yugo Turbo »

hks EVC 5 boostcontrol. virker ganske fint. :mrgreen:
Brap brap brap...
Billede
Narko
Medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 23 feb 2004, 21:26
Geografisk sted: København
Kontakt:

#13 Indlæg af Narko »

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Ferrari Killer skrev:Jeg bruger den dyre løsning!

Turbosmart ladetryksur.

Det giver et fuldstændig jævnt ladetryk uden udsving af nogen art.

Men det koster desværre...


Hvordan regulerer du trykket med et ladetryks ur? :wink:


Med denne her Billede
/ NarkO
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#14 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Narko skrev:Med denne her Billede


Så er der vel også en controller tilsluttet? Mig bekendt kan et ur ikke andet end at vise en given værdi ;)
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Brugeravatar
JBO
Mester Medlem
Indlæg: 668
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Kontakt:

#15 Indlæg af JBO »

Der er indbygget controler i den viste.
Jonas Olsen

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#16 Indlæg af Runesm »

Bleeder self
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Jesper H
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Geografisk sted: Sønderjylland

#17 Indlæg af Jesper H »

Elektronisk styring
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
Narko
Medlem
Indlæg: 118
Tilmeldt: 23 feb 2004, 21:26
Geografisk sted: København
Kontakt:

#18 Indlæg af Narko »

Carsten 205 GTI 1,9 T skrev:
Narko skrev:Med denne her Billede


Så er der vel også en controller tilsluttet? Mig bekendt kan et ur ikke andet end at vise en given værdi ;)


Hehe nej.. Nu er det heller ikke mig der køre med den men ville bare vise et billed.
/ NarkO
Lerup
Senior Medlem
Indlæg: 289
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#19 Indlæg af Lerup »

Kører p.t. direkte på WG’en, men har planer om snart at eksperimentere med følgende setup, som jeg meget gerne vil høre folks meninger om:

Min styreboks (Electromotive TEC2) har et setup til styring af automatgearkasser via ”General Purpose” udgangen. Signalet kan styres ved både tryk og rpm settings, og der er justerbar hysterese på begge parametre. Havde så tænkte mig at koble en to-vejs ventil på udgangen. I den ene stilling suser trykket uhindret op til ”oversiden af wg-membranen”. Derved kan jeg undgå boost-creep. Når det ønskede ladetryk er nået, skifter ventilen så trykket nu ledes over en trykregulator der skal være reguleret til det ønskede ”overtryk” (altså differensen mellem wg’ens indstillede tryk og det ønskede ladetryk).

Hvad synes I? Er det en fuldstænding tåbelig måde at gøre det på?
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#20 Indlæg af duckstar »

Lerup skrev:Hvad synes I? Er det en fuldstænding tåbelig måde at gøre det på?


Næh. Jeg gør lidt det lidt på samme måde, bare mekanisk.

Jeg har en kugleventil forbundet med en magnetventil, der i det ene mode kører ganske normalt til aktuator. Der er ladetrykket i sagens natur styret af aktuatorens forudbestemte tryk.

Når jeg aktiverer magnetventilen spærres den normale vej af, og ladetrykket styres i stedet af en kugleventil, der simpelthen holder trykket over aktuatormembranen væk indtil det ønskede tryk er opnået, hvorefter kuglen bliver presset væk fra spærrevejen og når aktuator i en mængde der svarer til det indstillede tryk.

Det virker forbavsende godt. I begge tilfælde er slangen fra trykudtaget til magnetventilen 3 meter lang, og det hjælper også lidt på krybende ladetryk og hjælper lidt på responsen.
Besvar