Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 13:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 okt 2006, 17:18 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Hej..

Har lige monteret 60/40 (for/bag) sænkningssæt på min Ford Escort pga at den var en del højere for end bag..

Men nu er fronten hvor den skal og ligger skide pænt og hvor jeg ikke synes der er sket det store med røven.. Først tænkte jeg om det var pga motoren vejede foran men min svend mener ikke at den vil sætte sig det store bagpå...

Før:
http://img125.imageshack.us/img125/289/1000282gf3.jpg (4x4 look)

Efter:
http://img125.imageshack.us/img125/9594/1000303dj3.jpg (for)
http://img53.imageshack.us/img53/2184/1000302zc0.jpg (bag)

Hvad er jeres erfaring med det?

Hilsen
Jesper Andersen som nok skulle have monteret 60/60 fjedre.. :cry:

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2006, 17:44 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Indlæg: 69
Hvad mener du med erfaringer?
Bilen skal normalt trille lidt før det hele 'falder' på plads efter skift af fjedre mv

Har du skiftet dæmpere med (til korte) ? Det anbefales på over 40mm (jeg gør det konsekvent ved alt sænkning - dertilhørende afkortede dæmpere)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2006, 18:03 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Proxie skrev:
Hvad mener du med erfaringer?
Bilen skal normalt trille lidt før det hele 'falder' på plads efter skift af fjedre mv

Har du skiftet dæmpere med (til korte) ? Det anbefales på over 40mm (jeg gør det konsekvent ved alt sænkning - dertilhørende afkortede dæmpere)


Bare om jeg skal regne med om den falder lidt omme bagi.. Eller om det er det.. Håber at den falder lidt mere..

Vedr dæmpere så synes jeg ellers at der stod at det ikke var nødvendigt, der er ikke så skide meget spænd når den er hævet op på lift, men fint når den er nede... Min svend siger at jeg må skifte til org fjedre når den skal synes.. :(

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2006, 18:19 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 21 feb 2006, 08:14
Indlæg: 69
Zorak skrev:
Vedr dæmpere så synes jeg ellers at der stod at det ikke var nødvendigt, der er ikke så skide meget spænd når den er hævet op på lift, men fint når den er nede... Min svend siger at jeg må skifte til org fjedre når den skal synes.. :(

Hilsen
Jesper Andersen


Den falder nok ikke ret meget bagi mere når den er sænket mere foran.
Bilen kommer til køre anderledes med korte dæmpere (men det kan være du finder det brugbart med org dæmpere og blot fjedre :wink: )

Du må gerne syne 60/40 hvis du har f.eks TUV på det. Men man SKAL til syn omgående , da der er tale om konstruktiv ændring.

Alt over 40mm betragtes som konstruktiv ændring. Det skal blot synes og du kører i en lovlig bil :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2006, 18:28 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Proxie skrev:
Zorak skrev:
Vedr dæmpere så synes jeg ellers at der stod at det ikke var nødvendigt, der er ikke så skide meget spænd når den er hævet op på lift, men fint når den er nede... Min svend siger at jeg må skifte til org fjedre når den skal synes.. :(

Hilsen
Jesper Andersen


Den falder nok ikke ret meget bagi mere når den er sænket mere foran.
Bilen kommer til køre anderledes med korte dæmpere (men det kan være du finder det brugbart med org dæmpere og blot fjedre :wink: )

Du må gerne syne 60/40 hvis du har f.eks TUV på det. Men man SKAL til syn omgående , da der er tale om konstruktiv ændring.

Alt over 40mm betragtes som konstruktiv ændring. Det skal blot synes og du kører i en lovlig bil :)


Der er TUV godkendelse på sættet.. Hvad står sådan nogen korte dæmpere ca i hvis det er?

Mon de kan se de ekstra 2 cm? Må lige tjekke efter hvordan de lægger når bilen er sænket ned på jorden..

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2006, 20:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
husk at checke højden på dine lygter og tågelygter inden du triller til syn... og skyd dog hul i at køre til syn med det samme... hvis du blir stoppet og betjenten er i tvivl om lovligheden af din sænkning skal han nok sende dig til syn. under alle omstændighedder er det en dårlig ide at skifte sænkningsfjedre uden at skifte dæmpere, da dæmperne nu kører et andet sted, og derfor som regel slider simmeringene i dæmperne mere. med mindre bilen hopper af sted fordi de originale dæmpere ikke kan styre hårdheden af de nye fjedre er det ikke direkte nødvandigt at skifte til endre dæmpere, så er det bare i med et par nye std dæmpere, med mindre du selvfølgelig vil ha de sidste kanter på køreegenskaberne.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 okt 2006, 20:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Slavteren skrev:
husk at checke højden på dine lygter og tågelygter inden du triller til syn... og skyd dog hul i at køre til syn med det samme... hvis du blir stoppet og betjenten er i tvivl om lovligheden af din sænkning skal han nok sende dig til syn. under alle omstændighedder er det en dårlig ide at skifte sænkningsfjedre uden at skifte dæmpere, da dæmperne nu kører et andet sted, og derfor som regel slider simmeringene i dæmperne mere. med mindre bilen hopper af sted fordi de originale dæmpere ikke kan styre hårdheden af de nye fjedre er det ikke direkte nødvandigt at skifte til endre dæmpere, så er det bare i med et par nye std dæmpere, med mindre du selvfølgelig vil ha de sidste kanter på køreegenskaberne.


Bilen lægger godt på vejen og ikke noget med at hoppe og danse, det virker bare... Må lige finde ud af hvad sådan et par korte dæmpere står i, men tror bare jeg lader det være når det virker fint.. Man skal heller ikke bruge for mange penge på sådan en gammel øse.. (udover turbo :))

Vedr. køreegenskaber så bliver de nok ikke meget bedre, så skulle jeg nok have valgt gevindundervogn.. ;)

Har ikke tågelys men er det ikke 50 cm op til kanten af forlygten?

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2006, 00:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Zorak skrev:
Vedr. køreegenskaber så bliver de nok ikke meget bedre, så skulle jeg nok have valgt gevindundervogn.. ;)

Hilsen
Jesper Andersen


en RIGTIGT god upgrade er bedre/hårdere bøsninger i undervognen sammen med en 40/40 sænkning og nogle større fælge med lavprofil dæk... så ligger de fleste biler rigtigt godt på vejen...

(bøsningerne bliver tit overset fordi det er "federe" (for nogle) at få den ned på jorden...)

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2006, 10:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
tinasmartin skrev:
Zorak skrev:
Vedr. køreegenskaber så bliver de nok ikke meget bedre, så skulle jeg nok have valgt gevindundervogn.. ;)

Hilsen
Jesper Andersen


en RIGTIGT god upgrade er bedre/hårdere bøsninger i undervognen sammen med en 40/40 sænkning og nogle større fælge med lavprofil dæk... så ligger de fleste biler rigtigt godt på vejen...

(bøsningerne bliver tit overset fordi det er "federe" (for nogle) at få den ned på jorden...)


Tænker du på de der nylon agtige bøsninger man kan få til bære armene?

Vedr fælgene så hedder de 195/50-15...

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2006, 21:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
jeps, 50cm til underkanten min. og selv om den kører fint nu, så husk at holde øje med om støddæmperne bliver hurtigt slidt.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 41 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team