Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 21:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 dec 2016, 16:26 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2015, 09:10
Indlæg: 17
Er i gang med en Toyota 3s-ge (2,0 motor 1995 175hk std.). Den har hævet kompression (11,5:1), knaster fra Westspeed (gadevenlige ca. 265*) og portet topstykke og lettet svinghjul (vejer ca. det halve af oe :D ). Den har fået en total renovering, hårde ventilfjedre er lagt i og den kører uden kat. Den får catch can monteret, justerbar brændstofregulator og wideband afr instrument.

Mit spørgsmål går på hvilken slags motorstyring jeg skal vælge. Jeg har ikke brug for en styring som kan sende mig til månen. Har ikke brug for at kunne styre tryk, anti-lag, launch control, WOT gearskift o.s.v. o.s.v. Den skal bare kunne styre brændstofmængden og tændingen (skal også kunne hæve omdr. begrænseren.) Og gerne have flere switchable maps så jeg kan køre på 95 og 98-102 oktan benzin.

Jeg er kommet frem til, at jeg ikke behøver en standalone, men godt kan bruge en piggy-back, da sådan en kan rigeligt til hvad jeg skal bruge den til. Har fundet denne:
http://www.qualitec.dk/det3-ecu-master

Har også noget som f.eks. Greddy Emanage Ultimate i tankerne. Men hvad siger synes i?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 dec 2016, 19:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg har en DET3 i min avensis. Du kan kun manipulere tænding, ikke sætte total tænding. Tilgengæld kan den køre fuld brændstof kontrol, som en standalone.

Med den hævede kompression, ville det være dejligt at kunne sætte en fuld tændingstabel op, istedet for bare at manipulere graderne fra standard computeren.

Jeg ville dog alligevel have taget en fuld standalone, en megasquirt fx. Du behøver ikke at sætte justerbar brændstoftrykregulator på, toyotas OE gør det ret godt. Jeg kørte standard regulator i min gamle mazda, som havde fået eftermonteret turbo og kørte 1,4 bar.

Mulighederne er mange, der er også fx Vems og Ecumaster.
Alternativt kan du adoptere komplet EDIS-4 tænding fra en ældre ford, den kan DET3 lave total timing på med den sidste firmware.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 dec 2016, 15:47 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 maj 2015, 09:10
Indlæg: 17
Super godt svar Rune. Tak for det :-) Især fedt at høre fra en som bruger lige netop den styring som jeg har i tankerne.

Du kan måske fortælle mig om det er muligt at hæve omdrejningsbegrænseren med DET3?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 dec 2016, 12:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Det kommer an på om toyotas originale ecu også er sat til at afbryde tændingen som begrænser. Mange standard ecu afbryder brændstof for at få en blød begrænser der ikke larmer, og nogen få afbryder tænding et par hundrede omdrejninger over brændstoffet.

Som piggyback kan du ikke, som fuld brændstof standalone kan du måske hæve den.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team