Blob skrev:
Så jeg vil prøve at se hvor effektiv Auto-tune funktionen er.
Hvad jeg kan læse mig til, skal man bare være opmærksom på Lambda delay. Denne skal jeg nok arbejdet noget med.
Tænk lige over det: Hvor meget anderledes er den udfordring ift. at mappe på vejen med en kammerat ved computeren (eller rattet)? Det er samme input - her har du bare fordelen af automatisk processering af dataene uden menneskelig faktor (hvilket er godt til base map, mindre godt til forfining naturligvis).
Det er i øvrigt samme sang som hvis man ræser en log gennem Log Analyzer og laver justeringer. Det har jeg gjort før - det er bare mere omstændeligt, og ikke helt så nemt at følge med i hvad der bliver justeret på.
Så træerne vokser naturligvis ikke ind i himlen - intet slår en bænk og/eller ruller med bremse hvis der skal klemmes de sidste 5-8% ud. Men til at få et rimeligt solidt base map, så er det klart den nemmeste option IMO.
En måde at håndtere lambda delay (uanset om man bruger menneske, loganalyse eller auto tune), er naturligvis at lave sine "sweeps" i så højt gear som muligt, så man er længst muligt tid i hver bin. Det er low tech-udgaven af at have en bænk eller ruller med bremse
.