Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:00

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 aug 2010, 11:35 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Jeg har læst en del stedder at folk er meget positive efter at have anvendt Tuner Studie.

Bla. har jeg set hvor effektiv Hall-analyseren er.

Nu har jeg så forsøgt at oprette et nyt projekt.
Er der nogle som kan bekræfte at det er den rigtige ECU?
Samt den rigtige MAP-sensor?

Det er en boks fra Henrik.

Ellers nogle danske erfaringer med TS?


Vedhæftede filer:
ECU.jpg
ECU.jpg [ 35.52 KiB | Vist 6186 gange ]
MAP.jpg
MAP.jpg [ 37.2 KiB | Vist 6184 gange ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 12:40 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
TS har haft nogle alvorlige issues hvis USB com ikke er iorden. De rækker ud over at det ikke virker, og kompromitterer msq filen, uden nødvendigvist at gøre opmærksom på problemet. Det gør MT heldigvis!

Om de stadigt er der er et godt spørgsmål. Jeg har købt deres "de luxe" udgave af nysgerrighed, meeen jeg er ikke sådan rigtigt "juhu" endnu.

Dertil kommer at TS er en del tungere at trække end MT, og kan opføre sig lidt sjovt hvis der er andre ting der kører i windows.

Men man skal bare se sig for, så er det vel software som så meget andet.

Holder dog stadigt MT som foretrukken, men leger med TS når jeg keder mig...(!)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 13:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg kører TS, og er rimeligt glad for det.

Jeg købte det primært fordi jeg var i bekneb for at få lavet et map da jeg gik væk fra spjældhuse og Alpha-N og tilbage til plenummanifold med Speed-density (og der var sket andre ting med motoren siden jeg havde kørt plenummanifold sidst :-)).
Jeg havde ikke lige mulighed for at komme en tur på rullerne, endsige indforskrive en kammerat til at sidde ved siden af.

Så her har jeg så brugt autotune-funktionen, og det har vist sig meget tidseffektivt i at få et nogenlunde blandingsmap på benene.

Derudover har jeg ikke lige opdaget noget hvor jeg ikke lige så godt kunne bruge MT.

Jeg kører det i øvrigt på en 1 år gammel laptop med old school ægte indbygget COM-port. Det bedste fra ny og gammel verden :-). Så ingen kvaler med power eller kommunikation.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 15:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Jeg har oplevet TS crashe en gang, hvor den lavede scramble med tændingstabellen, de faste tændingsindstillinger og omdrejningsbegrænseren.

Der holdte en kammerat og jeg ved Bilka og var sådan rimeligt på pruthuset - det lykkedes mig at genskabe de faste tændingsværdier ud fra hukommelsen, og bilen startede også. Det gik først op for mig den havde været turen rundt, da vi forsøgte at køre i bilen, hvilket var komplet umuligt.

ALTID GEM EN KØRENDE BACKUP!!! Det blev jeg glad for jeg havde gjort :D

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 19:06 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Runesm skrev:
Jeg har oplevet TS crashe en gang, hvor den lavede scramble med tændingstabellen, de faste tændingsindstillinger og omdrejningsbegrænseren.



COM fejl. Lad mig komme med et vildt gæt: usb-seriel converter, evt suppleret med windows7?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 22:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
HenrikGM skrev:
Runesm skrev:
Jeg har oplevet TS crashe en gang, hvor den lavede scramble med tændingstabellen, de faste tændingsindstillinger og omdrejningsbegrænseren.



COM fejl. Lad mig komme med et vildt gæt: usb-seriel converter, evt suppleret med windows7?


XP med usb-com. Det sjove er bare at jeg har oplevet 2 andre gange hvor TS taber forbindelsen og fryser computeren, det har MT endnu ikke gjort for mig

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2010, 22:49 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 10 jul 2004, 13:17
Indlæg: 73
Jeg har kørt med TS i snart 2 år på min gamle ibm x40 800 mhz med XP og en billig usb/com converter fra thansen uden problemer. usb/com kabel voldte nogle problemer da jeg købte det, men det var comportopsætningen den var gal med, så da der blev pillet lidt med det, så kørte MT fint, og så senere også ST.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2010, 07:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Jeg bruger også TS. Mest fordi man kan markere en del af mappet og justere den markeret del lige meget, så man er fri for at hoppe fra felt til felt.

Jeg har aldrig haft nedbrud pga usb-com, eller det vil sige det har jeg men det var fordi stikket faldt ud, og så har den svært ved at forbinde igen, men samme problem har MT!
Jeg bruger en sandberg adapter, og den virker perfekt. Jeg har før brugte billigere adaptere bla den fra thansen, men de går istykker efter nogen tid. Den har har nu holder og har gjort det længe!

Den pc jeg bruger er en ibm t43 som er født med xp. Jeg har installeret windows 7 på den, og efter en driver opdatering til windows 7, så virker det perfekt. Det er vigtig er man installere den opdatering ellers går computeren nemlig død som mange har problemer med!

_________________
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2010, 07:35 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Indlæg: 409
Geografisk sted: Randers
Jeg takker for alt den info.

Jeg håber på at få tid til at lave nogle forsøg i morgen.
Jeg opdagede at min ene manifold var utæt, så da jeg fik denne ordnet passeede mit map ikke længere, og den kører for fed.

Så jeg vil prøve at se hvor effektiv Auto-tune funktionen er.
Hvad jeg kan læse mig til, skal man bare være opmærksom på Lambda delay. Denne skal jeg nok arbejdet noget med.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 sep 2010, 10:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Blob skrev:
Så jeg vil prøve at se hvor effektiv Auto-tune funktionen er.
Hvad jeg kan læse mig til, skal man bare være opmærksom på Lambda delay. Denne skal jeg nok arbejdet noget med.


Tænk lige over det: Hvor meget anderledes er den udfordring ift. at mappe på vejen med en kammerat ved computeren (eller rattet)? Det er samme input - her har du bare fordelen af automatisk processering af dataene uden menneskelig faktor (hvilket er godt til base map, mindre godt til forfining naturligvis).

Det er i øvrigt samme sang som hvis man ræser en log gennem Log Analyzer og laver justeringer. Det har jeg gjort før - det er bare mere omstændeligt, og ikke helt så nemt at følge med i hvad der bliver justeret på.

Så træerne vokser naturligvis ikke ind i himlen - intet slår en bænk og/eller ruller med bremse hvis der skal klemmes de sidste 5-8% ud. Men til at få et rimeligt solidt base map, så er det klart den nemmeste option IMO.

En måde at håndtere lambda delay (uanset om man bruger menneske, loganalyse eller auto tune), er naturligvis at lave sine "sweeps" i så højt gear som muligt, så man er længst muligt tid i hver bin. Det er low tech-udgaven af at have en bænk eller ruller med bremse :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team