Hej Henrik
Jeg råber skam ikke af dig!
Nu skriver du jo selv at MS og vems ikke kan styre E-gas, jeg skriver bare at en FFJ105,2 kan!!!
Fint nok at andre råder folk fra E-gas. men fakta er bare at næsten alle biler efter 2000 Har E-gas.
Det kunne da være interresant, at vide hvordan Jonas styrer hans seat 18T
Der var en der i på tråden der skrev at vems kan styre alle tomgangsmotorer??? er det tilfældet? hvad med "semi" E-gas som sidder på alle VAG efter 95.
Jeg har hørt at vems ikke kan styre det!!
Men hvis du kan fortælle mig, helt præcis hvad MS og vems kan styre, så ville det være dejligt. Du skriver at den ikke kan styre E-gas på sikker vis: Hvad mener du med det? kan den styre "semi" E-gas?
Det jeg er interreseret i, er om MS eller vems kan bruges på en 18T længere er den ikke, hvis de ikke kan det ,er der jo kun en mulighed!! menlig FFJ
Hilsen MKI
HenrikGM skrev:
mki skrev:
Fint Henrik!!!
Kan du så ikke fortælle , hvordan den "virkelige verden er" med hensyn til at styre E-gas og CAN bus på en MS og vems
Hilsen MKI
[]
Hvordan skal "Fint Henrik!!! " forståes?
Da du ikke er så kendt i forummet endnu, så kender jeg ikke din skrivemåde godt nok til at kunne se om du råber efter mig, men det kunne umiddelbart se sådan ud?
Du starter lige med "ingen andre motorstyringer der kan". Forkert. Gider ikke forsøge at forklare det, men ffj er ikke unik på området.
E-Gas. E-gas kan principielt slå dig ihjel hvis det er forkert sat op, eller der er en bug i softwaren. Da det er boksen der suverænt bestemmer gassen på motoren, så skal jeg ihvertfald absolut ingen steder med et DIY kabelløst setup på gassen. Bilfabrikkerne gør sig nogle ganske gevaldige anstrengelser for at få E-gas til at fungere, og ingen af disse anstrengelser er performancerelaterede.
Hverken MS eller VEMS kan styre E-Gas på sikker vis. De få noget dyrere motorstyringer der kan, gør en del ud af at fraråde brugen hvis man ikke ved hvad man laver(livsfare).
Jo nyere bilen bliver, desto mere skal man gennemtænke hvad man laver.
Principielt kan du sætte en DIY styring på hvad som helst, men har du en elektronisk styret gas, og ditto transmission kan din indflydelse gå hen og blive reduceret mere end godt er, hvis man bliver for dygtig med at efterligne fabrikkerne.