mki skrev:Fint Henrik!!!
Kan du så ikke fortælle , hvordan den "virkelige verden er" med hensyn til at styre E-gas og CAN bus på en MS og vems
Hilsen MKI
[]
Hvordan skal "Fint Henrik!!! " forståes?
Da du ikke er så kendt i forummet endnu, så kender jeg ikke din skrivemåde godt nok til at kunne se om du råber efter mig, men det kunne umiddelbart se sådan ud?
Du starter lige med "ingen andre motorstyringer der kan". Forkert. Gider ikke forsøge at forklare det, men ffj er ikke unik på området.
E-Gas. E-gas kan principielt slå dig ihjel hvis det er forkert sat op, eller der er en bug i softwaren. Da det er boksen der suverænt bestemmer gassen på motoren, så skal jeg ihvertfald absolut ingen steder med et DIY kabelløst setup på gassen. Bilfabrikkerne gør sig nogle ganske gevaldige anstrengelser for at få E-gas til at fungere, og ingen af disse anstrengelser er performancerelaterede.
Hverken MS eller VEMS kan styre E-Gas på sikker vis. De få noget dyrere motorstyringer der kan, gør en del ud af at fraråde brugen hvis man ikke ved hvad man laver(livsfare).
Jo nyere bilen bliver, desto mere skal man gennemtænke hvad man laver.
Principielt kan du sætte en DIY styring på hvad som helst, men har du en elektronisk styret gas, og ditto transmission kan din indflydelse gå hen og blive reduceret mere end godt er, hvis man bliver for dygtig med at efterligne fabrikkerne.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!