Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 apr 2004, 09:03 
Hej igen, tak for rådene i forrige spørgsmål. Fandt et billigt multipoint-insprøjtningssystem (noget til volvo 265), og er ved at tegne manifold

Det nye spørgsmål er så--> Gir direkte EFI højere forbrændiongstemperatur, eller anden belastning på stempler, ventiler, krydspind, plejelstænger, knast osv osv osv....

For nu hvor jeg skal til at lave manifold ville det jo være fjollet at tage toppen af igen senere.

På forhånd tak

DP


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 18 apr 2004, 18:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det var nogle satens store bogstaver du har fundet :shock:
Ja der vil temmeligt sikkert komme en større termisk belastning på div dele,pga en forhåbentlig effekt forøgelse
. MEn den er så lille at det behøver man ikke at bekymre sig om.
EFi fra en 265 :?: Jeg troede at alle v6 havde Kjet i 200 serien.
Men under alle omstændigheder skal benzinmængden justeres i forhold til den nye motor.
Der vil jeg anbefale en Megasquirt som et prisbilligt alternativ.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: Ok
Indlæg: 18 apr 2004, 22:54 
Hej jeg regnede ikke lige med at mine bogstaver blev så store?

Jeg ved ikke præcist med det der volvo, alt hvad jeg har hørt er at det er til en række 6 volvo ala 26x-serien

Det der megasquit, hvor og hvordan, (kunne bruges som alternativ...


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2004, 06:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Megasquirt er en byg selv progammerbar ecu. Se link
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html

Mvh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Ok
Indlæg: 19 apr 2004, 08:06 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
D P skrev:
Hej jeg regnede ikke lige med at mine bogstaver blev så store?

Jeg ved ikke præcist med det der volvo, alt hvad jeg har hørt er at det er til en række 6 volvo ala 26x-serien

Det der megasquit, hvor og hvordan, (kunne bruges som alternativ...


Jeg er ret sikker på at det er et K-jet ´du har fingre i det. Det er der nu ikke meget "EFI" i.... 8)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2004, 18:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Række 6 fra volvo er enten fra en 164, eller en 960, og andre senere modeller.
164= DJetronic et gammelt elektronisk sprøjt.
Men hvad de andre kører med af EFI aner jeg ikke, men det er helt sikkert ikke mekanisk.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: EFi Volvo
Indlæg: 19 apr 2004, 19:14 
Jeg ved sq ikke helt hvad det er for en volvo, eller om det er en K-jet.

Men der er 2 dyser pr cylinder, en koldstart og en alm.

Ledningsnettet på det er komplet, og "alt" jeg selv skal slutte til er + og -.


Den der MegaSquit, kan den lige så meget som den lover, eller.........

Har i erfaring med manifold længde og rumfang, med hvad der gir HK, og hvad der gir moment.

Har forresten lagt motoren tilbage i Princessen, og kørt escorten til skarot.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 19 apr 2004, 19:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis det kun er + og - der skal tilsluttes så er det sikkert et Kjet fra en v6, Hvis det ert såddan sprøjt så hold dig fra det da du når at blive Hvidhåret inden du får det til at køre.
Med megasquirt er der en risiko for enkelte grå hår, når det driller med de systemer der skal tilfører signaler, og benzin.
Har selv brugt lang tid på at diagnosticere en ny benzinpumpe der var defekt.
Selve elektronikken er meget stabil. har selv kørt 6400 km siden 1 jan 04 uden problemer med den. Softvaren til den er meget bruger venlig.
Prisen er meget rimelig, jeg har selv brugt 8000 kr i det hele, men så er det også nye ddele, undtagen dyserne.
MHT. manifolden tynde og lange rør giver moment i bunden
korte og tykke effekt i toppen.
mht pleanum dvs. der hvor rørende går sammen har jeg læst at et volumen på 1,5 gange motorstørrelsen ikke er skudt helt forbi.
Dette er kun generelle retnings linier, da motorer er meget forskellige.
Og det vil kræve en rå mængde computerkraft, og en længervarende uddannelse at kunne regne den ideelle manifold ud. og så laver man det tit om da teorien ikke stemmer overens med virkeligheden.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team