Hej igen, tak for rådene i forrige spørgsmål. Fandt et billigt multipoint-insprøjtningssystem (noget til volvo 265), og er ved at tegne manifold
Det nye spørgsmål er så--> Gir direkte EFI højere forbrændiongstemperatur, eller anden belastning på stempler, ventiler, krydspind, plejelstænger, knast osv osv osv....
For nu hvor jeg skal til at lave manifold ville det jo være fjollet at tage toppen af igen senere.
På forhånd tak
DP
Mere Om Sprøjt og varme
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det var nogle satens store bogstaver du har fundet
Ja der vil temmeligt sikkert komme en større termisk belastning på div dele,pga en forhåbentlig effekt forøgelse
. MEn den er så lille at det behøver man ikke at bekymre sig om.
EFi fra en 265
Jeg troede at alle v6 havde Kjet i 200 serien.
Men under alle omstændigheder skal benzinmængden justeres i forhold til den nye motor.
Der vil jeg anbefale en Megasquirt som et prisbilligt alternativ.
MVH
Morten
Ja der vil temmeligt sikkert komme en større termisk belastning på div dele,pga en forhåbentlig effekt forøgelse
. MEn den er så lille at det behøver man ikke at bekymre sig om.
EFi fra en 265
Men under alle omstændigheder skal benzinmængden justeres i forhold til den nye motor.
Der vil jeg anbefale en Megasquirt som et prisbilligt alternativ.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Megasquirt er en byg selv progammerbar ecu. Se link
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
Mvh
Morten
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
Mvh
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Ok
D P skrev:Hej jeg regnede ikke lige med at mine bogstaver blev så store?
Jeg ved ikke præcist med det der volvo, alt hvad jeg har hørt er at det er til en række 6 volvo ala 26x-serien
Det der megasquit, hvor og hvordan, (kunne bruges som alternativ...
Jeg er ret sikker på at det er et K-jet ´du har fingre i det. Det er der nu ikke meget "EFI" i....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Række 6 fra volvo er enten fra en 164, eller en 960, og andre senere modeller.
164= DJetronic et gammelt elektronisk sprøjt.
Men hvad de andre kører med af EFI aner jeg ikke, men det er helt sikkert ikke mekanisk.
MVH
Morten
164= DJetronic et gammelt elektronisk sprøjt.
Men hvad de andre kører med af EFI aner jeg ikke, men det er helt sikkert ikke mekanisk.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
D P
EFi Volvo
Jeg ved sq ikke helt hvad det er for en volvo, eller om det er en K-jet.
Men der er 2 dyser pr cylinder, en koldstart og en alm.
Ledningsnettet på det er komplet, og "alt" jeg selv skal slutte til er + og -.
Den der MegaSquit, kan den lige så meget som den lover, eller.........
Har i erfaring med manifold længde og rumfang, med hvad der gir HK, og hvad der gir moment.
Har forresten lagt motoren tilbage i Princessen, og kørt escorten til skarot.
Men der er 2 dyser pr cylinder, en koldstart og en alm.
Ledningsnettet på det er komplet, og "alt" jeg selv skal slutte til er + og -.
Den der MegaSquit, kan den lige så meget som den lover, eller.........
Har i erfaring med manifold længde og rumfang, med hvad der gir HK, og hvad der gir moment.
Har forresten lagt motoren tilbage i Princessen, og kørt escorten til skarot.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvis det kun er + og - der skal tilsluttes så er det sikkert et Kjet fra en v6, Hvis det ert såddan sprøjt så hold dig fra det da du når at blive Hvidhåret inden du får det til at køre.
Med megasquirt er der en risiko for enkelte grå hår, når det driller med de systemer der skal tilfører signaler, og benzin.
Har selv brugt lang tid på at diagnosticere en ny benzinpumpe der var defekt.
Selve elektronikken er meget stabil. har selv kørt 6400 km siden 1 jan 04 uden problemer med den. Softvaren til den er meget bruger venlig.
Prisen er meget rimelig, jeg har selv brugt 8000 kr i det hele, men så er det også nye ddele, undtagen dyserne.
MHT. manifolden tynde og lange rør giver moment i bunden
korte og tykke effekt i toppen.
mht pleanum dvs. der hvor rørende går sammen har jeg læst at et volumen på 1,5 gange motorstørrelsen ikke er skudt helt forbi.
Dette er kun generelle retnings linier, da motorer er meget forskellige.
Og det vil kræve en rå mængde computerkraft, og en længervarende uddannelse at kunne regne den ideelle manifold ud. og så laver man det tit om da teorien ikke stemmer overens med virkeligheden.
MVH
Morten
Med megasquirt er der en risiko for enkelte grå hår, når det driller med de systemer der skal tilfører signaler, og benzin.
Har selv brugt lang tid på at diagnosticere en ny benzinpumpe der var defekt.
Selve elektronikken er meget stabil. har selv kørt 6400 km siden 1 jan 04 uden problemer med den. Softvaren til den er meget bruger venlig.
Prisen er meget rimelig, jeg har selv brugt 8000 kr i det hele, men så er det også nye ddele, undtagen dyserne.
MHT. manifolden tynde og lange rør giver moment i bunden
korte og tykke effekt i toppen.
mht pleanum dvs. der hvor rørende går sammen har jeg læst at et volumen på 1,5 gange motorstørrelsen ikke er skudt helt forbi.
Dette er kun generelle retnings linier, da motorer er meget forskellige.
Og det vil kræve en rå mængde computerkraft, og en længervarende uddannelse at kunne regne den ideelle manifold ud. og så laver man det tit om da teorien ikke stemmer overens med virkeligheden.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html