Mere Om Sprøjt og varme

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
D P

Mere Om Sprøjt og varme

#1 Indlæg af D P »

Hej igen, tak for rådene i forrige spørgsmål. Fandt et billigt multipoint-insprøjtningssystem (noget til volvo 265), og er ved at tegne manifold

Det nye spørgsmål er så--> Gir direkte EFI højere forbrændiongstemperatur, eller anden belastning på stempler, ventiler, krydspind, plejelstænger, knast osv osv osv....

For nu hvor jeg skal til at lave manifold ville det jo være fjollet at tage toppen af igen senere.

På forhånd tak

DP
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

Det var nogle satens store bogstaver du har fundet :shock:
Ja der vil temmeligt sikkert komme en større termisk belastning på div dele,pga en forhåbentlig effekt forøgelse
. MEn den er så lille at det behøver man ikke at bekymre sig om.
EFi fra en 265 :?: Jeg troede at alle v6 havde Kjet i 200 serien.
Men under alle omstændigheder skal benzinmængden justeres i forhold til den nye motor.
Der vil jeg anbefale en Megasquirt som et prisbilligt alternativ.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
D P

Ok

#3 Indlæg af D P »

Hej jeg regnede ikke lige med at mine bogstaver blev så store?

Jeg ved ikke præcist med det der volvo, alt hvad jeg har hørt er at det er til en række 6 volvo ala 26x-serien

Det der megasquit, hvor og hvordan, (kunne bruges som alternativ...
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Megasquirt er en byg selv progammerbar ecu. Se link
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html

Mvh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Ok

#5 Indlæg af HenrikGM »

D P skrev:Hej jeg regnede ikke lige med at mine bogstaver blev så store?

Jeg ved ikke præcist med det der volvo, alt hvad jeg har hørt er at det er til en række 6 volvo ala 26x-serien

Det der megasquit, hvor og hvordan, (kunne bruges som alternativ...


Jeg er ret sikker på at det er et K-jet ´du har fingre i det. Det er der nu ikke meget "EFI" i.... 8)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

Række 6 fra volvo er enten fra en 164, eller en 960, og andre senere modeller.
164= DJetronic et gammelt elektronisk sprøjt.
Men hvad de andre kører med af EFI aner jeg ikke, men det er helt sikkert ikke mekanisk.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
D P

EFi Volvo

#7 Indlæg af D P »

Jeg ved sq ikke helt hvad det er for en volvo, eller om det er en K-jet.

Men der er 2 dyser pr cylinder, en koldstart og en alm.

Ledningsnettet på det er komplet, og "alt" jeg selv skal slutte til er + og -.


Den der MegaSquit, kan den lige så meget som den lover, eller.........

Har i erfaring med manifold længde og rumfang, med hvad der gir HK, og hvad der gir moment.

Har forresten lagt motoren tilbage i Princessen, og kørt escorten til skarot.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Hvis det kun er + og - der skal tilsluttes så er det sikkert et Kjet fra en v6, Hvis det ert såddan sprøjt så hold dig fra det da du når at blive Hvidhåret inden du får det til at køre.
Med megasquirt er der en risiko for enkelte grå hår, når det driller med de systemer der skal tilfører signaler, og benzin.
Har selv brugt lang tid på at diagnosticere en ny benzinpumpe der var defekt.
Selve elektronikken er meget stabil. har selv kørt 6400 km siden 1 jan 04 uden problemer med den. Softvaren til den er meget bruger venlig.
Prisen er meget rimelig, jeg har selv brugt 8000 kr i det hele, men så er det også nye ddele, undtagen dyserne.
MHT. manifolden tynde og lange rør giver moment i bunden
korte og tykke effekt i toppen.
mht pleanum dvs. der hvor rørende går sammen har jeg læst at et volumen på 1,5 gange motorstørrelsen ikke er skudt helt forbi.
Dette er kun generelle retnings linier, da motorer er meget forskellige.
Og det vil kræve en rå mængde computerkraft, og en længervarende uddannelse at kunne regne den ideelle manifold ud. og så laver man det tit om da teorien ikke stemmer overens med virkeligheden.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar