Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 apr 2004, 14:58 
nogle der har en nem måde jeg kan sikre mig min bmw ikke kommer til at lade over det ønskede ladetryk

bov har jeg men den er ikke justerbar på nogle måder ville pt være ked af at skulle købe ny

kan man ikke få en ventil man kan stille til maks tryk, så den leder trykket ud hvis wastegate skulle gå amok

har set noget på golf 2 turbo diesel mon det kan bruges

nogle der har noget til at ligge der kan bruges


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2004, 15:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 261
HKS EVC, den advarer hvis du kommer over det ønskede ladetryk.

_________________
En gang turbo, altid turbo !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2004, 22:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Du skal da bare stille på din aktuator på turboen, så ku jeg ik se nogen grund til at den sku over det indstillede tryk...

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 apr 2004, 22:54 
bmwmanden skrev:
Du skal da bare stille på din aktuator på turboen, så ku jeg ik se nogen grund til at den sku over det indstillede tryk...


hva så hvis aktuatoren går i stykker så har man vel problemet hvis ikke den åbner for wasregaten eller hva


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2004, 10:28 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 261
bimmer skrev:
bmwmanden skrev:
Du skal da bare stille på din aktuator på turboen, så ku jeg ik se nogen grund til at den sku over det indstillede tryk...


hva så hvis aktuatoren går i stykker så har man vel problemet hvis ikke den åbner for wasregaten eller hva


Som sagt, en HKS EVC er din ven, når du ikke stoler på det mekaniske ;)

_________________
En gang turbo, altid turbo !


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2004, 21:48 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Jo, det der HKS lir virker seføli, men jeg har nu aldir goplevet at en actuator bare sådan går i stykker...men hvis du vil være på den 100% sikre side så ka du jo købe et elektronisk system der overvåger det...

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 apr 2004, 23:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
alle de wastegates jeg har hørt om der går i stykker , har svært ved at lukke og dermed ikke så højt tryk som ønsket... synes ikke at ha hørt om at den sku fryse fast...

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 apr 2004, 07:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvad med en simpel trykstyret kontakt der afbryder benzintilførslen ved for højt et tryk.
Sidder på alle ældre Saab med turbo, lige under rattet, og den er justerbar.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2004, 12:10 
ok tak for alle svarene er der ikke nogle af jer da kender en "togføre ventil" det skulle være en reg. der ganger ladetrykket op efter hvor meget ladetryk der er

er det det samme som en progressiv eller hvad betyder det lige


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 apr 2004, 12:45 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 67
Geografisk sted: Fyn
Er det ikke lidt farligt at afbryde benzintilførslen under ladetryk..også ved alt for højt tryk?? Varme??

Iøvrigt synes jeg at det kunne være smart med en "sikkerhedsventil". En nem måde til en mekanisk: Lige kort og kluntet forklaret..et rør, hvor der ligger en lukket rund skive i, med en eller anden fjeder stående oven på. Fjederen skal så kunne justeres op og ned til det ønskede tryk. Skiven skal ligge ned mod en plan flade. Kenner et par stykker som bruger dette som "ladetryksstyring", hvis turboen er uden wastegate...Kunne vel sagtens fungere som sikkerhed...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team