sikring af ladetryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
bimmer

sikring af ladetryk

#1 Indlæg af bimmer »

nogle der har en nem måde jeg kan sikre mig min bmw ikke kommer til at lade over det ønskede ladetryk

bov har jeg men den er ikke justerbar på nogle måder ville pt være ked af at skulle købe ny

kan man ikke få en ventil man kan stille til maks tryk, så den leder trykket ud hvis wastegate skulle gå amok

har set noget på golf 2 turbo diesel mon det kan bruges

nogle der har noget til at ligge der kan bruges
Claus Gundersen
Senior Medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af Claus Gundersen »

HKS EVC, den advarer hvis du kommer over det ønskede ladetryk.
En gang turbo, altid turbo !
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#3 Indlæg af bmwmanden »

Du skal da bare stille på din aktuator på turboen, så ku jeg ik se nogen grund til at den sku over det indstillede tryk...
BMW ---> Best Motor in the World!
bimmer

#4 Indlæg af bimmer »

bmwmanden skrev:Du skal da bare stille på din aktuator på turboen, så ku jeg ik se nogen grund til at den sku over det indstillede tryk...


hva så hvis aktuatoren går i stykker så har man vel problemet hvis ikke den åbner for wasregaten eller hva
Claus Gundersen
Senior Medlem
Indlæg: 261
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af Claus Gundersen »

bimmer skrev:
bmwmanden skrev:Du skal da bare stille på din aktuator på turboen, så ku jeg ik se nogen grund til at den sku over det indstillede tryk...


hva så hvis aktuatoren går i stykker så har man vel problemet hvis ikke den åbner for wasregaten eller hva


Som sagt, en HKS EVC er din ven, når du ikke stoler på det mekaniske ;)
En gang turbo, altid turbo !
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#6 Indlæg af bmwmanden »

Jo, det der HKS lir virker seføli, men jeg har nu aldir goplevet at en actuator bare sådan går i stykker...men hvis du vil være på den 100% sikre side så ka du jo købe et elektronisk system der overvåger det...
BMW ---> Best Motor in the World!
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#7 Indlæg af Yugo Turbo »

alle de wastegates jeg har hørt om der går i stykker , har svært ved at lukke og dermed ikke så højt tryk som ønsket... synes ikke at ha hørt om at den sku fryse fast...
Brap brap brap...
Billede
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#8 Indlæg af Morten VJ »

Hvad med en simpel trykstyret kontakt der afbryder benzintilførslen ved for højt et tryk.
Sidder på alle ældre Saab med turbo, lige under rattet, og den er justerbar.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
bimmer

#9 Indlæg af bimmer »

ok tak for alle svarene er der ikke nogle af jer da kender en "togføre ventil" det skulle være en reg. der ganger ladetrykket op efter hvor meget ladetryk der er

er det det samme som en progressiv eller hvad betyder det lige
Brugeravatar
scotten
Junior Medlem
Indlæg: 67
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#10 Indlæg af scotten »

Er det ikke lidt farligt at afbryde benzintilførslen under ladetryk..også ved alt for højt tryk?? Varme??

Iøvrigt synes jeg at det kunne være smart med en "sikkerhedsventil". En nem måde til en mekanisk: Lige kort og kluntet forklaret..et rør, hvor der ligger en lukket rund skive i, med en eller anden fjeder stående oven på. Fjederen skal så kunne justeres op og ned til det ønskede tryk. Skiven skal ligge ned mod en plan flade. Kenner et par stykker som bruger dette som "ladetryksstyring", hvis turboen er uden wastegate...Kunne vel sagtens fungere som sikkerhed...
Besvar