sikring af ladetryk
Redaktør: Moderatorer
-
bimmer
sikring af ladetryk
nogle der har en nem måde jeg kan sikre mig min bmw ikke kommer til at lade over det ønskede ladetryk
bov har jeg men den er ikke justerbar på nogle måder ville pt være ked af at skulle købe ny
kan man ikke få en ventil man kan stille til maks tryk, så den leder trykket ud hvis wastegate skulle gå amok
har set noget på golf 2 turbo diesel mon det kan bruges
nogle der har noget til at ligge der kan bruges
bov har jeg men den er ikke justerbar på nogle måder ville pt være ked af at skulle købe ny
kan man ikke få en ventil man kan stille til maks tryk, så den leder trykket ud hvis wastegate skulle gå amok
har set noget på golf 2 turbo diesel mon det kan bruges
nogle der har noget til at ligge der kan bruges
-
Claus Gundersen
- Senior Medlem
- Indlæg: 261
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
-
bimmer
-
Claus Gundersen
- Senior Medlem
- Indlæg: 261
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
bimmer skrev:bmwmanden skrev:Du skal da bare stille på din aktuator på turboen, så ku jeg ik se nogen grund til at den sku over det indstillede tryk...
hva så hvis aktuatoren går i stykker så har man vel problemet hvis ikke den åbner for wasregaten eller hva
Som sagt, en HKS EVC er din ven, når du ikke stoler på det mekaniske
En gang turbo, altid turbo !
- bmwmanden
- Medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
- Geografisk sted: Vejle
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Hvad med en simpel trykstyret kontakt der afbryder benzintilførslen ved for højt et tryk.
Sidder på alle ældre Saab med turbo, lige under rattet, og den er justerbar.
MVH
Morten
Sidder på alle ældre Saab med turbo, lige under rattet, og den er justerbar.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
bimmer
- scotten
- Junior Medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Er det ikke lidt farligt at afbryde benzintilførslen under ladetryk..også ved alt for højt tryk?? Varme??
Iøvrigt synes jeg at det kunne være smart med en "sikkerhedsventil". En nem måde til en mekanisk: Lige kort og kluntet forklaret..et rør, hvor der ligger en lukket rund skive i, med en eller anden fjeder stående oven på. Fjederen skal så kunne justeres op og ned til det ønskede tryk. Skiven skal ligge ned mod en plan flade. Kenner et par stykker som bruger dette som "ladetryksstyring", hvis turboen er uden wastegate...Kunne vel sagtens fungere som sikkerhed...
Iøvrigt synes jeg at det kunne være smart med en "sikkerhedsventil". En nem måde til en mekanisk: Lige kort og kluntet forklaret..et rør, hvor der ligger en lukket rund skive i, med en eller anden fjeder stående oven på. Fjederen skal så kunne justeres op og ned til det ønskede tryk. Skiven skal ligge ned mod en plan flade. Kenner et par stykker som bruger dette som "ladetryksstyring", hvis turboen er uden wastegate...Kunne vel sagtens fungere som sikkerhed...
