Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 apr 2004, 12:11 
Hvad køre i med at hk på jeres motor ? hvad kan man ca. regne med en motor kan holde til af hk med nos ?

min motor er en 6 cyl. opel motor så en i vandel som havde nos på og den gik ret godt (var vist en tysker)
Sprænger den i luften hvis den får et 200 hk kit ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2004, 16:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 aug 2003, 14:22
Indlæg: 704
Geografisk sted: Jyllinge
Ja det gør den!!! Ingen motore kan klare 200hk nos uden ændringer (måske nogen amerikanere) Tror du undervudere hvor meget 200hk er!! Jeg kører selv med ca 45-50hk og det har holdt længe nu. Nu kender jeg ikke opels motore og du nævner ikke noget om hvor stor den er ud over de 6cyl.

Hvis jeg skulle strække minegen motor til det yderst ville jeg maks sige 75hk, men vil ikke tage chancen

_________________
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2004, 16:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Anonymous skrev:
Hvad køre i med at hk på jeres motor ? hvad kan man ca. regne med en motor kan holde til af hk med nos ?

min motor er en 6 cyl. opel motor så en i vandel som havde nos på og den gik ret godt (var vist en tysker)
Sprænger den i luften hvis den får et 200 hk kit ?


Er det Ronald du tænker på... Han kører ikke med NOS, men en ret stor kompressor!

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2004, 17:10 
nej kender godt hans men der var en anden 3.0 i vandel med nos! hvad skal der lavers hvis den skal kunne holde


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2004, 17:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nå... En tysker? Hvem pokker er det?

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2004, 20:30 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Er det en 3.0 senator motor du har? Du kan jo i første omgang sætte smedestempler i. Du kan jo godt bygge en "NOS motor" bare ved at bygge en holdbar bund(blok, plejlstænger og stempler) og så få dine heste fra NOS i stedet for f.eks en turbo. Det er en mulighed, men det blir jo nok lidt halv dyrt i længden jo...

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2004, 21:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Indlæg: 591
Geografisk sted: Slagelse
Det var en grå Kadett Coupé der kørte med NOS. Har et par billeder af den, men kan ikke finde ud af at ligge dem ind

_________________
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 apr 2004, 00:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
lattergas er godt. og mere lattergas er bedre.. eller.
100 hk kan den sagtens klare.
jeg kørte i 1988-90 i en opel rekord 1,9 med et hjemmelavet system med ca 100 hk jeg ødelagde 2 gearkasser og 3 bagtøj og solgte flere år efter motoren i den blå avis.
det eneste du skal være opmærksom på er at du køre med en FED blanding.
Dette kan kontroleres med en egt. måler udstødnings temperatur måler.
tempen skal ligge omkring 800 grader.

der er jo flere måder at gribe tingene an på.

1 byg en motor med stålkrumtap h beam plejlstænger og smedestempler til 15000 kr.

2 brug den motor du har og læg pænge tilside til en "ny" hugger motor.

skamtun motoren med lattergas og resiker i bægge tilfælde at motoren går istykker. (hvis bensin magnetventilen hænger) og du ikke har monteret en trykovervågnings kontakt.

har selv til fornylig svoret til n2o og det er stadig den fedeste tuningsform der findes.
n2o ruuls.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 apr 2004, 00:33 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
lattergas er godt. og mere lattergas er bedre.. eller.
100 hk kan den sagtens klare.
jeg kørte i 1988-90 i en opel rekord 1,9 med et hjemmelavet system med ca 100 hk jeg ødelagde 2 gearkasser og 3 bagtøj og solgte flere år efter motoren i den blå avis.
det eneste du skal være opmærksom på er at du køre med en FED blanding.
Dette kan kontroleres med en egt. måler udstødnings temperatur måler.
tempen skal ligge omkring 800 grader.

der er jo flere måder at gribe tingene an på.

1 byg en motor med stålkrumtap h beam plejlstænger og smedestempler til 15000 kr.

2 brug den motor du har og læg pænge tilside til en "ny" hugger motor.

skamtun motoren med lattergas og resiker i bægge tilfælde at motoren går istykker. (hvis bensin magnetventilen hænger) og du ikke har monteret en trykovervågnings kontakt.

har selv til fornylig svoret til n2o og det er stadig den fedeste tuningsform der findes.
n2o ruuls.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 apr 2004, 00:40 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
lattergas er godt. og mere lattergas er bedre.. eller.
100 hk kan den sagtens klare.
jeg kørte i 1988-90 i en opel rekord 1,9 med et hjemmelavet system med ca 100 hk jeg ødelagde 2 gearkasser og 3 bagtøj og solgte flere år efter motoren i den blå avis.
det eneste du skal være opmærksom på er at du køre med en FED blanding.
Dette kan kontroleres med en egt. måler udstødnings temperatur måler.
tempen skal ligge omkring 800 grader.

der er jo flere måder at gribe tingene an på.

1 byg en motor med stålkrumtap h beam plejlstænger og smedestempler til 15000 kr.

2 brug den motor du har og læg pænge tilside til en "ny" hugger motor.

skamtun motoren med lattergas og resiker i bægge tilfælde at motoren går istykker. (hvis bensin magnetventilen hænger) og du ikke har monteret en trykovervågnings kontakt.

har selv til fornylig svoret til n2o og det er stadig den fedeste tuningsform der findes.
n2o ruuls.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team