Hk med nos ???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Gæst

Hk med nos ???

#1 Indlæg af Gæst »

Hvad køre i med at hk på jeres motor ? hvad kan man ca. regne med en motor kan holde til af hk med nos ?

min motor er en 6 cyl. opel motor så en i vandel som havde nos på og den gik ret godt (var vist en tysker)
Sprænger den i luften hvis den får et 200 hk kit ?
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#2 Indlæg af nmb1022 »

Ja det gør den!!! Ingen motore kan klare 200hk nos uden ændringer (måske nogen amerikanere) Tror du undervudere hvor meget 200hk er!! Jeg kører selv med ca 45-50hk og det har holdt længe nu. Nu kender jeg ikke opels motore og du nævner ikke noget om hvor stor den er ud over de 6cyl.

Hvis jeg skulle strække minegen motor til det yderst ville jeg maks sige 75hk, men vil ikke tage chancen
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

Re: Hk med nos ???

#3 Indlæg af Havneren »

Anonymous skrev:Hvad køre i med at hk på jeres motor ? hvad kan man ca. regne med en motor kan holde til af hk med nos ?

min motor er en 6 cyl. opel motor så en i vandel som havde nos på og den gik ret godt (var vist en tysker)
Sprænger den i luften hvis den får et 200 hk kit ?


Er det Ronald du tænker på... Han kører ikke med NOS, men en ret stor kompressor!

v/h christian
Gæst

#4 Indlæg af Gæst »

nej kender godt hans men der var en anden 3.0 i vandel med nos! hvad skal der lavers hvis den skal kunne holde
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#5 Indlæg af Havneren »

Nå... En tysker? Hvem pokker er det?

v/h christian
Brugeravatar
bmwmanden
Medlem
Indlæg: 208
Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Geografisk sted: Vejle

#6 Indlæg af bmwmanden »

Hej

Er det en 3.0 senator motor du har? Du kan jo i første omgang sætte smedestempler i. Du kan jo godt bygge en "NOS motor" bare ved at bygge en holdbar bund(blok, plejlstænger og stempler) og så få dine heste fra NOS i stedet for f.eks en turbo. Det er en mulighed, men det blir jo nok lidt halv dyrt i længden jo...
BMW ---> Best Motor in the World!
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#7 Indlæg af Staalanden »

Det var en grå Kadett Coupé der kørte med NOS. Har et par billeder af den, men kan ikke finde ud af at ligge dem ind
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#8 Indlæg af FALFA »

lattergas er godt. og mere lattergas er bedre.. eller.
100 hk kan den sagtens klare.
jeg kørte i 1988-90 i en opel rekord 1,9 med et hjemmelavet system med ca 100 hk jeg ødelagde 2 gearkasser og 3 bagtøj og solgte flere år efter motoren i den blå avis.
det eneste du skal være opmærksom på er at du køre med en FED blanding.
Dette kan kontroleres med en egt. måler udstødnings temperatur måler.
tempen skal ligge omkring 800 grader.

der er jo flere måder at gribe tingene an på.

1 byg en motor med stålkrumtap h beam plejlstænger og smedestempler til 15000 kr.

2 brug den motor du har og læg pænge tilside til en "ny" hugger motor.

skamtun motoren med lattergas og resiker i bægge tilfælde at motoren går istykker. (hvis bensin magnetventilen hænger) og du ikke har monteret en trykovervågnings kontakt.

har selv til fornylig svoret til n2o og det er stadig den fedeste tuningsform der findes.
n2o ruuls.
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#9 Indlæg af FALFA »

lattergas er godt. og mere lattergas er bedre.. eller.
100 hk kan den sagtens klare.
jeg kørte i 1988-90 i en opel rekord 1,9 med et hjemmelavet system med ca 100 hk jeg ødelagde 2 gearkasser og 3 bagtøj og solgte flere år efter motoren i den blå avis.
det eneste du skal være opmærksom på er at du køre med en FED blanding.
Dette kan kontroleres med en egt. måler udstødnings temperatur måler.
tempen skal ligge omkring 800 grader.

der er jo flere måder at gribe tingene an på.

1 byg en motor med stålkrumtap h beam plejlstænger og smedestempler til 15000 kr.

2 brug den motor du har og læg pænge tilside til en "ny" hugger motor.

skamtun motoren med lattergas og resiker i bægge tilfælde at motoren går istykker. (hvis bensin magnetventilen hænger) og du ikke har monteret en trykovervågnings kontakt.

har selv til fornylig svoret til n2o og det er stadig den fedeste tuningsform der findes.
n2o ruuls.
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

#10 Indlæg af FALFA »

lattergas er godt. og mere lattergas er bedre.. eller.
100 hk kan den sagtens klare.
jeg kørte i 1988-90 i en opel rekord 1,9 med et hjemmelavet system med ca 100 hk jeg ødelagde 2 gearkasser og 3 bagtøj og solgte flere år efter motoren i den blå avis.
det eneste du skal være opmærksom på er at du køre med en FED blanding.
Dette kan kontroleres med en egt. måler udstødnings temperatur måler.
tempen skal ligge omkring 800 grader.

der er jo flere måder at gribe tingene an på.

1 byg en motor med stålkrumtap h beam plejlstænger og smedestempler til 15000 kr.

2 brug den motor du har og læg pænge tilside til en "ny" hugger motor.

skamtun motoren med lattergas og resiker i bægge tilfælde at motoren går istykker. (hvis bensin magnetventilen hænger) og du ikke har monteret en trykovervågnings kontakt.

har selv til fornylig svoret til n2o og det er stadig den fedeste tuningsform der findes.
n2o ruuls.
Besvar