Hk med nos ???
Redaktør: Moderatorer
-
Gæst
Hk med nos ???
Hvad køre i med at hk på jeres motor ? hvad kan man ca. regne med en motor kan holde til af hk med nos ?
min motor er en 6 cyl. opel motor så en i vandel som havde nos på og den gik ret godt (var vist en tysker)
Sprænger den i luften hvis den får et 200 hk kit ?
min motor er en 6 cyl. opel motor så en i vandel som havde nos på og den gik ret godt (var vist en tysker)
Sprænger den i luften hvis den får et 200 hk kit ?
- nmb1022
- Mester Medlem
- Indlæg: 704
- Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
- Geografisk sted: Jyllinge
Ja det gør den!!! Ingen motore kan klare 200hk nos uden ændringer (måske nogen amerikanere) Tror du undervudere hvor meget 200hk er!! Jeg kører selv med ca 45-50hk og det har holdt længe nu. Nu kender jeg ikke opels motore og du nævner ikke noget om hvor stor den er ud over de 6cyl.
Hvis jeg skulle strække minegen motor til det yderst ville jeg maks sige 75hk, men vil ikke tage chancen
Hvis jeg skulle strække minegen motor til det yderst ville jeg maks sige 75hk, men vil ikke tage chancen
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Re: Hk med nos ???
Anonymous skrev:Hvad køre i med at hk på jeres motor ? hvad kan man ca. regne med en motor kan holde til af hk med nos ?
min motor er en 6 cyl. opel motor så en i vandel som havde nos på og den gik ret godt (var vist en tysker)
Sprænger den i luften hvis den får et 200 hk kit ?
Er det Ronald du tænker på... Han kører ikke med NOS, men en ret stor kompressor!
v/h christian
-
Gæst
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
- bmwmanden
- Medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
- Geografisk sted: Vejle
Hej
Er det en 3.0 senator motor du har? Du kan jo i første omgang sætte smedestempler i. Du kan jo godt bygge en "NOS motor" bare ved at bygge en holdbar bund(blok, plejlstænger og stempler) og så få dine heste fra NOS i stedet for f.eks en turbo. Det er en mulighed, men det blir jo nok lidt halv dyrt i længden jo...
Er det en 3.0 senator motor du har? Du kan jo i første omgang sætte smedestempler i. Du kan jo godt bygge en "NOS motor" bare ved at bygge en holdbar bund(blok, plejlstænger og stempler) og så få dine heste fra NOS i stedet for f.eks en turbo. Det er en mulighed, men det blir jo nok lidt halv dyrt i længden jo...
BMW ---> Best Motor in the World!
- Staalanden
- Mester Medlem
- Indlæg: 591
- Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
- Geografisk sted: Slagelse
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
lattergas er godt. og mere lattergas er bedre.. eller.
100 hk kan den sagtens klare.
jeg kørte i 1988-90 i en opel rekord 1,9 med et hjemmelavet system med ca 100 hk jeg ødelagde 2 gearkasser og 3 bagtøj og solgte flere år efter motoren i den blå avis.
det eneste du skal være opmærksom på er at du køre med en FED blanding.
Dette kan kontroleres med en egt. måler udstødnings temperatur måler.
tempen skal ligge omkring 800 grader.
der er jo flere måder at gribe tingene an på.
1 byg en motor med stålkrumtap h beam plejlstænger og smedestempler til 15000 kr.
2 brug den motor du har og læg pænge tilside til en "ny" hugger motor.
skamtun motoren med lattergas og resiker i bægge tilfælde at motoren går istykker. (hvis bensin magnetventilen hænger) og du ikke har monteret en trykovervågnings kontakt.
har selv til fornylig svoret til n2o og det er stadig den fedeste tuningsform der findes.
n2o ruuls.
100 hk kan den sagtens klare.
jeg kørte i 1988-90 i en opel rekord 1,9 med et hjemmelavet system med ca 100 hk jeg ødelagde 2 gearkasser og 3 bagtøj og solgte flere år efter motoren i den blå avis.
det eneste du skal være opmærksom på er at du køre med en FED blanding.
Dette kan kontroleres med en egt. måler udstødnings temperatur måler.
tempen skal ligge omkring 800 grader.
der er jo flere måder at gribe tingene an på.
1 byg en motor med stålkrumtap h beam plejlstænger og smedestempler til 15000 kr.
2 brug den motor du har og læg pænge tilside til en "ny" hugger motor.
skamtun motoren med lattergas og resiker i bægge tilfælde at motoren går istykker. (hvis bensin magnetventilen hænger) og du ikke har monteret en trykovervågnings kontakt.
har selv til fornylig svoret til n2o og det er stadig den fedeste tuningsform der findes.
n2o ruuls.
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
lattergas er godt. og mere lattergas er bedre.. eller.
100 hk kan den sagtens klare.
jeg kørte i 1988-90 i en opel rekord 1,9 med et hjemmelavet system med ca 100 hk jeg ødelagde 2 gearkasser og 3 bagtøj og solgte flere år efter motoren i den blå avis.
det eneste du skal være opmærksom på er at du køre med en FED blanding.
Dette kan kontroleres med en egt. måler udstødnings temperatur måler.
tempen skal ligge omkring 800 grader.
der er jo flere måder at gribe tingene an på.
1 byg en motor med stålkrumtap h beam plejlstænger og smedestempler til 15000 kr.
2 brug den motor du har og læg pænge tilside til en "ny" hugger motor.
skamtun motoren med lattergas og resiker i bægge tilfælde at motoren går istykker. (hvis bensin magnetventilen hænger) og du ikke har monteret en trykovervågnings kontakt.
har selv til fornylig svoret til n2o og det er stadig den fedeste tuningsform der findes.
n2o ruuls.
100 hk kan den sagtens klare.
jeg kørte i 1988-90 i en opel rekord 1,9 med et hjemmelavet system med ca 100 hk jeg ødelagde 2 gearkasser og 3 bagtøj og solgte flere år efter motoren i den blå avis.
det eneste du skal være opmærksom på er at du køre med en FED blanding.
Dette kan kontroleres med en egt. måler udstødnings temperatur måler.
tempen skal ligge omkring 800 grader.
der er jo flere måder at gribe tingene an på.
1 byg en motor med stålkrumtap h beam plejlstænger og smedestempler til 15000 kr.
2 brug den motor du har og læg pænge tilside til en "ny" hugger motor.
skamtun motoren med lattergas og resiker i bægge tilfælde at motoren går istykker. (hvis bensin magnetventilen hænger) og du ikke har monteret en trykovervågnings kontakt.
har selv til fornylig svoret til n2o og det er stadig den fedeste tuningsform der findes.
n2o ruuls.
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
lattergas er godt. og mere lattergas er bedre.. eller.
100 hk kan den sagtens klare.
jeg kørte i 1988-90 i en opel rekord 1,9 med et hjemmelavet system med ca 100 hk jeg ødelagde 2 gearkasser og 3 bagtøj og solgte flere år efter motoren i den blå avis.
det eneste du skal være opmærksom på er at du køre med en FED blanding.
Dette kan kontroleres med en egt. måler udstødnings temperatur måler.
tempen skal ligge omkring 800 grader.
der er jo flere måder at gribe tingene an på.
1 byg en motor med stålkrumtap h beam plejlstænger og smedestempler til 15000 kr.
2 brug den motor du har og læg pænge tilside til en "ny" hugger motor.
skamtun motoren med lattergas og resiker i bægge tilfælde at motoren går istykker. (hvis bensin magnetventilen hænger) og du ikke har monteret en trykovervågnings kontakt.
har selv til fornylig svoret til n2o og det er stadig den fedeste tuningsform der findes.
n2o ruuls.
100 hk kan den sagtens klare.
jeg kørte i 1988-90 i en opel rekord 1,9 med et hjemmelavet system med ca 100 hk jeg ødelagde 2 gearkasser og 3 bagtøj og solgte flere år efter motoren i den blå avis.
det eneste du skal være opmærksom på er at du køre med en FED blanding.
Dette kan kontroleres med en egt. måler udstødnings temperatur måler.
tempen skal ligge omkring 800 grader.
der er jo flere måder at gribe tingene an på.
1 byg en motor med stålkrumtap h beam plejlstænger og smedestempler til 15000 kr.
2 brug den motor du har og læg pænge tilside til en "ny" hugger motor.
skamtun motoren med lattergas og resiker i bægge tilfælde at motoren går istykker. (hvis bensin magnetventilen hænger) og du ikke har monteret en trykovervågnings kontakt.
har selv til fornylig svoret til n2o og det er stadig den fedeste tuningsform der findes.
n2o ruuls.