Her er al data noget af en omgang:
Suzuki Grand Vitara 2,0 TD - RF - SQ 420 WD - 1998-2000
Motor
Motorkode/ type RF/ R4 OHC 8V
Slagvolumen (boring/ slaglængde) 1998 cm³ (86,0/ 86,0)
Kompressionsforhold 20,4: 1
Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 64 (87)/ 4000
Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 216/ 2000
Motortype placering Blok venstre side bag
Stelnummer placering Højre forreste hjulkasse
Ventiler indsugn.,mm (kold/ varm) 0,25 ± 0,05 kold
Ventiler udblæsn.,mm (kold/ varm) 0,35 ± 0,05 kold
Ventilvinkel/ ventilsædevinkel Ind 30°/ 30° Udst 45°/ 45°
Ventilhøjde i topstykke, mm Max. 1,55
Kompressionstryk, bar 26,0 - 30,0 (Max. forskel 3,0)
Olietryk v/ omdrejninger, bar 3,5/ 3000
Turbo ladetryk, bar 0,78 - 0,85
Kølerdæksel, bar/ termostat åbn.°C 0,93 - 1,23/ 88° C
Termostatåbning ved prøvetemp. 8,5 mm/ 95° C
Kobling frigang, mm 15 - 25 ved pedal
Tandrem: udskiftning (kontrol) N/A
Standmåling, dB(A) v. omdr/min 80/ 3000
Motorstyringssystem
Teststik/ Diagnosestik Sikringsboks instrumentb. V. side
Kølervæske temp.sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/ 0,2 - 0,4 kohm
Indsugn. lufttemp.sensor 20°/ 80°C 2,09 - 2,81 kohm/ 0,33 kohm
Gasspjældfølerspænding, volt Lukket 0,6 (Fuldgas 3,3)
Pumpe/ pumpetype / Elektronisk
Krumtapstilling°/Motorstempel,mm 0°/
Pumpestempelstilling, mm (Elektronisk)
Justeringsmetode Mærker pumpe/ Pumpeflange
Dynamisk kontrol af indsprøjtning 13° efter top
Dysers åbningstryk, brugte, bar 143 - 151
Indsprøjtningsrækkefølge 1 - 3 - 4 - 2 (Cyl. 1 v/ takthjul)
Tomgangsomdrejninger 770 ± 50 (Ej justerbar)
Elektrisk system
ELEKTRISK SYSTEM - Batteri 12 V/ 72 Ah
Starter strømforbrug (roterende),A 130 A/ 11 V/ 4500 oo/m
Spændingsrelæ, Volt v/ amp. 14,1 - 14,7/
DIN 72 552 N/A
Generator max, A 70
Styretøj
STYRETØJ - Belastning Ubelastet
Toe-in, ° 0° 00' ± 15'
Camber°/ størst forskel h. og v. 0° ± 1°
Caster°/ størst forskel h. og v. 2° 40' ± 1°
Dækstørrelse, standard 235/ 60 R 16
Tilladt slør i styreforbindelser Fabriksdata
Indpresningsdybde, mm 5
Tilspændingsmomenter
Topstykkebolte, trin 1, Nm 30 Nm olierede
Topstykkebolte, trin 2, Nm + 90° - 105°
Topstykkebolte, trin 3, Nm + 90° - 105°
Topstykkebolte, trin 4, Nm (Ingen efterspænding) (Max. skævhed 0,1
mm)
Topstykkebolte, trin 5, Nm (Max. boltlængde u/ hoved 114,5 mm)
Hovedlejebolte, Nm 87 olierede
Plejlstangsbolte, Nm 65 olierede
Svinghjulsbolte, Nm 100 Nm m/ låsevæske
Krumtapremsk./ Svingn.dæmp.,Nm 175/ 28
Knastakselhjul/ lejer, Nm 60 Nm/ 24 Nm
Pumpehjul/ mellemhjul, Nm 60/
Remstrammer, Nm 40
Dyseholder/ Dyser i topstykke,Nm 37/ 65
Gløderør, Nm 18
Hjul, Nm 95
Bremser
Forhjul, min tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm)
Baghjul, min tykkelse (nye) 222,0 mm (220,0 mm)
Kapaciteter
Motor olie/ - inkl. filter, liter 5,0/ 5,5 (APi. CD, SAE 10W30)
Gearkasse, liter Type 1: 1,5 (Mellemgearkasse 1,7)
Aut. gearkasse, liter 2,5 (Total 6,9) (Dexron II - IIE - III)
Differentiale, liter For 1,0/ bag 2,2 (APi. GL-5 80W/ 90)
Servostyring, liter 0,7 - 0,75 (Dexron II - III)
Kølersystem, liter 6,6
Brændstoftank, liter 66
A/C kølemiddel, type/ gram R134a/ 550 ± 50
Synsdata
Standardtypegodkendelsesnummer E9257, S9364
Motorkode/ type RF/ R4 OHC 8V
Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 64 (87)/ 4000
Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 216/ 2000
Motortype placering Blok venstre side bag
Stelnummer placering Højre forreste hjulkasse
Standmåling, dB(A) v. omdr/min 80/ 3000
Teststik/ Diagnosestik Sikringsboks instrumentb. V. side
Tomgangsomdrejninger 770 ± 50 (Ej justerbar)
Tilladt slør i styreforbindelser Fabriksdata
Indpresningsdybde, mm 5
Forhjul, min tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm)
Baghjul, min tykkelse (nye) 222,0 mm (220,0 mm)
Standardtypegodkendelsesnummer E9257, S9364
_________________ Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
|