Er der en som kenner den type Mazdamotor der ligger i Suzuki Grand Vitara med 87 hk?... Hvad tryk den kører med std. og hvad tryk den kan holde til at køre med. Mener den kører 0.8 bar ( installere en ur snart)
Justerbar boksmodul for mere brændstof er installeret
hmm er det noget voldsomt projekt du er ved eller vil du bare have mere ud af den til hverdags kørsel?
jeg ved at normalt når man chipper/boks tuner diesel motorer så hæver man vist kun mængden, selv om ladetrykket på mange nyer motorer er elektronisk styret, så lader man normalt det være sådan, den kan nogle gange komme til at lade lidt før bare ved at give den mere diesel (mængde) da der jo er mere udstødningsgas til at skuppe på turboen. men jeg kender en der selv chipper og han har leget med hans egen 1,9 tdi (ja en VW) og der har han hævet ladetrykket det giver vist ikke så meget ud over at den ryger mindre, altså ryger ligesom det var en standart uden tuning.
nu skriver du TD,,, er der ikk intercooler på? altså en TDI? hvis ikke der er sådan en på, så var det måske en bedre ide at kigge på en intercooler, eller lave en front monteret hvis den ikke er det. du skal tænke på at hvis du hæver ladetrykket for du også en varmer indsugningsluft. og til sidst så vil den jo nok skulle lidt højer op i omdrejninger før den kan lave det lidt større turbo tryk i forhold til standart.
tilsidst så tror jeg også at der er (uden at jeg ved det) elektronisk reguleret ladetryk på din. så hjælper det ikke meget at fx sætte en bleedventil på eller skrue på aktuatoren, da den kun har en hvis tolerance før den sikkert vil gå i nødprogram eller bare simpelt skrue ned for ladetrykket (da det jo er styret, som jeg tror det er). og hvis den gør det så det jo lige meget med at hæve det hvis den går i nødprogram af det elelr lignende, så det nok en ny chip (indkøring, altså special lavet chip til din bil så den box du har sat på egentlig er lige meget når du kommer til det her med ladatrykket).
det skal have moment, om det benzin eller diesel er sku ligemeget.