Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 01:27

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 02 okt 2006, 19:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Skal til at bygge noget mannifold i den stil som på linket !
http://www.sitecenter.dk/sjctoyota/nss- ... jsning.jpg

Men hvordan plaser jeg 2stk ekstra dyser bedst ?

Havde tænkt på at sætte dem så de ramte lige mellem indsugnings hullerne til toppen ! altså en rammer mellen undsugnings hul mellem Cyl 1 og 2 og den anden mellem 3 og 4 :tooth: men vil luftstrømmen så blæse benzinen ned mod den bagerste cylinder eller ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2006, 19:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvis det var mig ville jeg sætte 4 ekstra i, hvis du ikke vil køre med 4 store i de orginale huller.
Det andet tror jeg ikke kommer til at køre godt.
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2006, 19:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Hvis det var mig ville jeg sætte 4 ekstra i, hvis du ikke vil køre med 4 store i de orginale huller.
Det andet tror jeg ikke kommer til at køre godt.
MVh Finn

Det org systen giver til 200hk og regner med ca 50+ så 2 dyser er nok rigelig og jo også nemmere at få plads til.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2006, 19:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
4 dyser er bare meget lettere at få til at være godt kørbart! Endvidere, som jeg altid skriver, så er sandsynligheden for mager blanding i en eller flere cylindre altså stor når man ikke har en dyse i hver rør.

Min slæde fik underkompression, formentligt på grund af mager blanding, efter at have ladet 0,35 bar med 2 dyser før gasspjæld.

Efter renovering og sænkning af kompression samt 4 dyser EFTER spjæld, en i hver rør, lader jeg 0,9 bar med stor fornøjelse.

Når du alligevel er igang, hvornår så ikke gøre besværet med de ekstra dyser - ud over pladsmangel osv..

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2006, 21:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ja for pokker! 4 dyser er altså ikke ved siden af. Hvis du på et tidspunkt vil mere har du så også systemet til det.

Sådan en manifold på billeder der er rigtig fin. Endnu bedre ville det dog være at løfte tragtene op fra gulvet i kammeret. Men det der virker udenm tvivl også rigtig godt!

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2006, 22:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det tror jeg de er havner, det ligner egon's manifold.
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2006, 22:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jeg gik faktisk ud fra at det var Egons manifold. Og de er nu altså ikke hævet op af gulvet på hans... Der er "tragte" i, men de er lavet så de går ud i et med gulvet af kammerat.

V/h Chr.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 okt 2006, 11:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Ok så må det blive 4 dyser :wink:

Skal de så plaseres i selve røret ned til Cylinderen eller er det godt nok at de har retningen hvis jeg monter dem i det store kammer ? for det bliver næsten umuligt at få plads til dem i hvert indsugningsrør :(
Tænker stadig på om luftstrømmen kan påvirke benzinen retningen i indsugningen kammert ?

Det bliver en MF2 der skal styre de 4 dyser hvis den kan trække det, benzin trykket er ca 5,5 bar er der nogen dyser der er beder til formålet end andre ? har nogle fra en Audi A3 turbo kan de bruges


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 okt 2006, 21:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Tjaaa... Afhængig af hvor langt væk fra tragtene/indløbene du ville blive nød til at placere dem, så ville jeg nok sætte demi kammeret.

Mine egne sidder i grenrørene, men det er mere af praktiske årsager. Havde jeg kunne placere mine lige over tragtene, havde jeg gjort det.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 okt 2006, 18:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Havneren skrev:
Tjaaa... Afhængig af hvor langt væk fra tragtene/indløbene du ville blive nød til at placere dem, så ville jeg nok sætte demi kammeret.

Mine egne sidder i grenrørene, men det er mere af praktiske årsager. Havde jeg kunne placere mine lige over tragtene, havde jeg gjort det.

V/h Chr
ok men tænker på om benzinen fra den dyse tætest på gas spjældet vil blive blæst ned mod den anden ende da der jo er mere luft strøm denne vej


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team