Havde tænkt på at sætte dem så de ramte lige mellem indsugnings hullerne til toppen ! altså en rammer mellen undsugnings hul mellem Cyl 1 og 2 og den anden mellem 3 og 4 men vil luftstrømmen så blæse benzinen ned mod den bagerste cylinder eller ?
Hvis det var mig ville jeg sætte 4 ekstra i, hvis du ikke vil køre med 4 store i de orginale huller.
Det andet tror jeg ikke kommer til at køre godt.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Hvis det var mig ville jeg sætte 4 ekstra i, hvis du ikke vil køre med 4 store i de orginale huller. Det andet tror jeg ikke kommer til at køre godt. MVh Finn
Det org systen giver til 200hk og regner med ca 50+ så 2 dyser er nok rigelig og jo også nemmere at få plads til.
4 dyser er bare meget lettere at få til at være godt kørbart! Endvidere, som jeg altid skriver, så er sandsynligheden for mager blanding i en eller flere cylindre altså stor når man ikke har en dyse i hver rør.
Min slæde fik underkompression, formentligt på grund af mager blanding, efter at have ladet 0,35 bar med 2 dyser før gasspjæld.
Efter renovering og sænkning af kompression samt 4 dyser EFTER spjæld, en i hver rør, lader jeg 0,9 bar med stor fornøjelse.
Når du alligevel er igang, hvornår så ikke gøre besværet med de ekstra dyser - ud over pladsmangel osv..
Ja for pokker! 4 dyser er altså ikke ved siden af. Hvis du på et tidspunkt vil mere har du så også systemet til det.
Sådan en manifold på billeder der er rigtig fin. Endnu bedre ville det dog være at løfte tragtene op fra gulvet i kammeret. Men det der virker udenm tvivl også rigtig godt!
Jeg gik faktisk ud fra at det var Egons manifold. Og de er nu altså ikke hævet op af gulvet på hans... Der er "tragte" i, men de er lavet så de går ud i et med gulvet af kammerat.
Skal de så plaseres i selve røret ned til Cylinderen eller er det godt nok at de har retningen hvis jeg monter dem i det store kammer ? for det bliver næsten umuligt at få plads til dem i hvert indsugningsrør Tænker stadig på om luftstrømmen kan påvirke benzinen retningen i indsugningen kammert ?
Det bliver en MF2 der skal styre de 4 dyser hvis den kan trække det, benzin trykket er ca 5,5 bar er der nogen dyser der er beder til formålet end andre ? har nogle fra en Audi A3 turbo kan de bruges