Plasering af dyser i mannifold ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

Plasering af dyser i mannifold ?

#1 Indlæg af 2fat2fly »

Skal til at bygge noget mannifold i den stil som på linket !
http://www.sitecenter.dk/sjctoyota/nss- ... jsning.jpg

Men hvordan plaser jeg 2stk ekstra dyser bedst ?

Havde tænkt på at sætte dem så de ramte lige mellem indsugnings hullerne til toppen ! altså en rammer mellen undsugnings hul mellem Cyl 1 og 2 og den anden mellem 3 og 4 :tooth: men vil luftstrømmen så blæse benzinen ned mod den bagerste cylinder eller ?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Hvis det var mig ville jeg sætte 4 ekstra i, hvis du ikke vil køre med 4 store i de orginale huller.
Det andet tror jeg ikke kommer til at køre godt.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#3 Indlæg af 2fat2fly »

Finn Tolstrup Pedersen skrev:Hvis det var mig ville jeg sætte 4 ekstra i, hvis du ikke vil køre med 4 store i de orginale huller.
Det andet tror jeg ikke kommer til at køre godt.
MVh Finn

Det org systen giver til 200hk og regner med ca 50+ så 2 dyser er nok rigelig og jo også nemmere at få plads til.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#4 Indlæg af duckstar »

4 dyser er bare meget lettere at få til at være godt kørbart! Endvidere, som jeg altid skriver, så er sandsynligheden for mager blanding i en eller flere cylindre altså stor når man ikke har en dyse i hver rør.

Min slæde fik underkompression, formentligt på grund af mager blanding, efter at have ladet 0,35 bar med 2 dyser før gasspjæld.

Efter renovering og sænkning af kompression samt 4 dyser EFTER spjæld, en i hver rør, lader jeg 0,9 bar med stor fornøjelse.

Når du alligevel er igang, hvornår så ikke gøre besværet med de ekstra dyser - ud over pladsmangel osv..
Vh. Anders
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#5 Indlæg af Havneren »

Ja for pokker! 4 dyser er altså ikke ved siden af. Hvis du på et tidspunkt vil mere har du så også systemet til det.

Sådan en manifold på billeder der er rigtig fin. Endnu bedre ville det dog være at løfte tragtene op fra gulvet i kammeret. Men det der virker udenm tvivl også rigtig godt!

V/h Chr
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

Det tror jeg de er havner, det ligner egon's manifold.
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#7 Indlæg af Havneren »

Jeg gik faktisk ud fra at det var Egons manifold. Og de er nu altså ikke hævet op af gulvet på hans... Der er "tragte" i, men de er lavet så de går ud i et med gulvet af kammerat.

V/h Chr.
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#8 Indlæg af 2fat2fly »

Ok så må det blive 4 dyser :wink:

Skal de så plaseres i selve røret ned til Cylinderen eller er det godt nok at de har retningen hvis jeg monter dem i det store kammer ? for det bliver næsten umuligt at få plads til dem i hvert indsugningsrør :(
Tænker stadig på om luftstrømmen kan påvirke benzinen retningen i indsugningen kammert ?

Det bliver en MF2 der skal styre de 4 dyser hvis den kan trække det, benzin trykket er ca 5,5 bar er der nogen dyser der er beder til formålet end andre ? har nogle fra en Audi A3 turbo kan de bruges
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#9 Indlæg af Havneren »

Tjaaa... Afhængig af hvor langt væk fra tragtene/indløbene du ville blive nød til at placere dem, så ville jeg nok sætte demi kammeret.

Mine egne sidder i grenrørene, men det er mere af praktiske årsager. Havde jeg kunne placere mine lige over tragtene, havde jeg gjort det.

V/h Chr
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#10 Indlæg af 2fat2fly »

Havneren skrev:Tjaaa... Afhængig af hvor langt væk fra tragtene/indløbene du ville blive nød til at placere dem, så ville jeg nok sætte demi kammeret.

Mine egne sidder i grenrørene, men det er mere af praktiske årsager. Havde jeg kunne placere mine lige over tragtene, havde jeg gjort det.

V/h Chr
ok men tænker på om benzinen fra den dyse tætest på gas spjældet vil blive blæst ned mod den anden ende da der jo er mere luft strøm denne vej
Besvar