Her er et eksempel på det bundkar vi bruger til LS7 motoren.
Her kan du se at den er til 3 suge pumper, og hullerne sidder meget tæt. kanalerne ligger inde i selve bundkaret og kommer ud så der er en i hver ende og en i midten.
Husk bundkaret skal være lavet, så det føre olien ned til udgangen af bundkaret. Høje omdrejninger kan skabe så meget turbolens at olien bliver skubbet op af siden inden i motoren.
http://www.aquilaracingcars.com/media/n ... ticle.aspx
Husk også at have en "bræk ventil" på som tillader undertryk i motoren, men kan lede overtryk ud i catchtankén.
Der er meget delte meninger ang undertryk eller ej på motoren.
Det ses ofte at man vil undgå undertryk under en indkørring af motoren.
Mange mener der skal en tryk regulator på, for ikke olien bliver trukket væk fra lejerne samt pakdåser mm, ikke skal tage skade hvis de er monteret så de ikke kan tåle undertryk.
Dog er de undertyk/ sug på næsten alle gadebiler, specielt ved motorbremsning (helt lukket spjæld) og høje omdrejninger.
Før du går i gang med at montere vaccum regulator, så ville jeg måle trykket for at se om den pumpe du vælger, overhovedet kan lave undertryk i blokken.
Husk grov filter på suge siden.
Den pumpe vi bruger til LS7 motorene er en
http://aviaid.com/ og den har fungeret rigtigt godt. de bruges på de fleste LSx motore i Deutch supercar challange.
Et billede af olietank og i højre side af bilen
Et billede af pumpen monteret på en LS7 motor
Håber der var noget der kunne bruges
Mvh
Johan