Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 01:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 03 apr 2014, 20:23 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
For lige at hive op i et meget gammelt emne her.... :roll:

Kan man fjerne orig. håndbremse og monteret en hydraulisk som kan udfører jobbet lige så godt?

Bilen skal bestemt ikke bruges til drift, men håndbremse skal kunne bruges ved parkering, transport m.m.

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2014, 10:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Parkeringsbremsen skal fungere mekanisk hvis den skal kunne synes

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2014, 16:09 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
og hvis vi ser bort fra dette

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 apr 2014, 18:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Så er det muligt. Der findes f.eks. hydrauliske setups hvor der er en lås indbygget.
Alternativt kan man bruge en line lock. Det er reelt bare en hane. Den lukker man efter man har trådt den alm. bremse ned. Derefter slippes bremsepedalen, men trykket kan ikke gå baglæns.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2014, 08:17 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Kunne man ikke gøre sådan her:

Håndbremsen er en bremsebakke/tromle på de fleste setup.

På gamle volvoer er det et led der udvider sig i længden trukket af kablet, men i den anden side sidder der en fast stang.

Hvis man nu...

Skiftede den faste stang med en hydraulisk cylinder der på bundstoppet har samme længde som den faste stang, og beholdt den std kabeltrukne bremse, så ville den vel egentligt kunne aktiveres i begge ender så at sige. Det kunne man argumentere for burde kunne synes iogmed at kabelbremsen stadig virker uanset hydraulikken virker eller ej.
Det ville medføre to håndbremser selvf.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2014, 12:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 apr 2012, 23:32
Indlæg: 396
Geografisk sted: Timring vest for Herning
Men så er det jo kun tromle (håndbremsen) der aktivere, hvis jeg ha forstået dig rigtigt Henrik, tror ikke det giver bremsekraft nok til inspireret kørsel :-)

_________________
D&D Racing


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 apr 2014, 13:18 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
Mit problem er den ene støddæmper sidder foran udgangen på bremsecaliperen til kablet.
Min plan er at tage cylinderen fra den hydrauliske håndbremse og montere på den nuværende håndbremse
Så den kan låse.

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 apr 2014, 20:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
Hvis man vælger en løsning med line-lock, kan caliberen så holde til at stå med tryk i flere timer?

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 apr 2014, 19:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1659
Det kunne jeg ikke forestille mig var noget problem overhovedet. Det er jo bare et hydraulisk system.

Men - en linelock ventil er jo beregnet til forholdsvis kortvarig brug til at holde trykket, så om tætheden indvendig rækker til at den ligefrem kan stå med tryk på dagen over vil nok være interessant?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 27 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team