Så er det muligt. Der findes f.eks. hydrauliske setups hvor der er en lås indbygget. Alternativt kan man bruge en line lock. Det er reelt bare en hane. Den lukker man efter man har trådt den alm. bremse ned. Derefter slippes bremsepedalen, men trykket kan ikke gå baglæns.
Håndbremsen er en bremsebakke/tromle på de fleste setup.
På gamle volvoer er det et led der udvider sig i længden trukket af kablet, men i den anden side sidder der en fast stang.
Hvis man nu...
Skiftede den faste stang med en hydraulisk cylinder der på bundstoppet har samme længde som den faste stang, og beholdt den std kabeltrukne bremse, så ville den vel egentligt kunne aktiveres i begge ender så at sige. Det kunne man argumentere for burde kunne synes iogmed at kabelbremsen stadig virker uanset hydraulikken virker eller ej. Det ville medføre to håndbremser selvf.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Men så er det jo kun tromle (håndbremsen) der aktivere, hvis jeg ha forstået dig rigtigt Henrik, tror ikke det giver bremsekraft nok til inspireret kørsel
Mit problem er den ene støddæmper sidder foran udgangen på bremsecaliperen til kablet. Min plan er at tage cylinderen fra den hydrauliske håndbremse og montere på den nuværende håndbremse Så den kan låse.
Det kunne jeg ikke forestille mig var noget problem overhovedet. Det er jo bare et hydraulisk system.
Men - en linelock ventil er jo beregnet til forholdsvis kortvarig brug til at holde trykket, så om tætheden indvendig rækker til at den ligefrem kan stå med tryk på dagen over vil nok være interessant?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo