Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 jul 2025, 01:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2009, 15:53 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2005, 10:01
Indlæg: 21
Hey

Jeg prøvede at tage slangen af til wastegaten og der var ingen problemer med at holde trykket på 1,2 bar.

Så ud fra det kan jeg vel konkludere at det er min wastegate som er gået i stykker. Og hvis denne skiftes så burde mit problem være løst ikke?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2009, 16:35 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Ikke hvis trykket falder til under 0, altså under 100kpa atmosfærisk tryk.


Top
 Profil  
 
 Titel: ...
Indlæg: 05 sep 2009, 17:51 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2009, 20:26
Indlæg: 80
Geografisk sted: Århus
GT2871 er med intern wastegate, er den ikke? Jeg tror du mener actuator?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2009, 21:52 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2005, 10:01
Indlæg: 21
Jo selvfølgelig, det er mig som tager fejl det er min actuator som jeg pillede slangen af.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2009, 10:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
hva vis du går uden om den 3 vejs ventil til at styre dit lade tryk med kan den så holde sit grund tryk som aktuatore er sat til ved at havde en slange direkt fra turbo til aktuatoren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2009, 11:00 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Indlæg: 211
Geografisk sted: Nordjylland
hvis du prøver at kige på vagcars.dk og søger på nj75 mener jeg denne 3 vejs ventil hedder vil du se der er mange der har haft problemer med netop denne, (inkl undertegnede)

_________________
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2009, 11:43 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Selvom du nu har 1,2 bar ladetryk uden slange på så kan det sagtens være andre ting end din actoator. Så er det blot at starte derfra og gå baglæns. Hul på vakuumslange?, 3vejsventil utæt? osv..... eller som du selv er inde på din actuator defekt?

Jeg turde nok ikke pille slangen af på en chippet OEM ecu og GT2871R uden at vide hvad den er mappet til. Og stadigvæk ikke, hvornår stopper ladetrykket, vad er der mappet til?, hvem/hvad agerer sikkerhedsventil? Detonation?

Hvornår på omdrejningsskalaen får du 1.2 bar? Hvordan ser ladetrykket ud i de lavere omdrejninger? At du har 1.2 bar uden slange fortæller noget om dit modtryk i forhold til din std. garrett envejs-acutator's fjedertryk. Jeg gætter på at du har støbt manifold :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 sep 2009, 19:46 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2005, 10:01
Indlæg: 21
Okay jamen så har jeg ihvertfald noget at gå igang med her i løbet af ugen.

Den er mappet ind til 1,2 bar hvis det er det du mener JakobM

Jeg kan ikke helt huske hvornår jeg har fuldt ladetryk mener det er imellem 4500 og 5000 omdrejninger.

Det eneste som giver problemer i de lave omdrejninger er at den ikke helt kan holde trykket. Trykket det falder hvis jeg ikke gasser op.

Og ja jeg har en støbt manifold.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2009, 15:59 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
AsvaneH skrev:
Okay jamen så har jeg ihvertfald noget at gå igang med her i løbet af ugen.

Den er mappet ind til 1,2 bar hvis det er det du mener JakobM

Jeg kan ikke helt huske hvornår jeg har fuldt ladetryk mener det er imellem 4500 og 5000 omdrejninger.

Det eneste som giver problemer i de lave omdrejninger er at den ikke helt kan holde trykket. Trykket det falder hvis jeg ikke gasser op.

Og ja jeg har en støbt manifold.


Hvordan ved du den lavede 1.2 bar da slangen var pillet af ??
Har du fået lagt ignition eller fuel-cut ind når den når over 1.2 bar??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 sep 2009, 18:04 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2005, 10:01
Indlæg: 21
Hey JakobM

Okay på den måde, ifølge ham som chippede bilen satte han max på 1,2 bar derfor gik jeg ud fra at den var mappet til 1,2 bar.

Nej der er hverken ignition eller fuel-cut på den.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team