Min bil mister ladetryk??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
AsvaneH
Nyt Medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15 feb 2005, 10:01

#11 Indlæg af AsvaneH »

Hey

Jeg prøvede at tage slangen af til wastegaten og der var ingen problemer med at holde trykket på 1,2 bar.

Så ud fra det kan jeg vel konkludere at det er min wastegate som er gået i stykker. Og hvis denne skiftes så burde mit problem være løst ikke?
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#12 Indlæg af Alex_Reedtz »

Ikke hvis trykket falder til under 0, altså under 100kpa atmosfærisk tryk.
Ydegaard
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 apr 2009, 21:26
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

...

#13 Indlæg af Ydegaard »

GT2871 er med intern wastegate, er den ikke? Jeg tror du mener actuator?
AsvaneH
Nyt Medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15 feb 2005, 10:01

#14 Indlæg af AsvaneH »

Jo selvfølgelig, det er mig som tager fejl det er min actuator som jeg pillede slangen af.
Lars PH
Mester Medlem
Indlæg: 568
Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07

#15 Indlæg af Lars PH »

hva vis du går uden om den 3 vejs ventil til at styre dit lade tryk med kan den så holde sit grund tryk som aktuatore er sat til ved at havde en slange direkt fra turbo til aktuatoren
Bror Fusk
Medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 11 jan 2004, 18:21
Geografisk sted: Nordjylland

#16 Indlæg af Bror Fusk »

hvis du prøver at kige på vagcars.dk og søger på nj75 mener jeg denne 3 vejs ventil hedder vil du se der er mange der har haft problemer med netop denne, (inkl undertegnede)
Der er intet der ikke kan klares med et stykke ståltråd!!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9850
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#17 Indlæg af JPP »

Selvom du nu har 1,2 bar ladetryk uden slange på så kan det sagtens være andre ting end din actoator. Så er det blot at starte derfra og gå baglæns. Hul på vakuumslange?, 3vejsventil utæt? osv..... eller som du selv er inde på din actuator defekt?

Jeg turde nok ikke pille slangen af på en chippet OEM ecu og GT2871R uden at vide hvad den er mappet til. Og stadigvæk ikke, hvornår stopper ladetrykket, vad er der mappet til?, hvem/hvad agerer sikkerhedsventil? Detonation?

Hvornår på omdrejningsskalaen får du 1.2 bar? Hvordan ser ladetrykket ud i de lavere omdrejninger? At du har 1.2 bar uden slange fortæller noget om dit modtryk i forhold til din std. garrett envejs-acutator's fjedertryk. Jeg gætter på at du har støbt manifold :wink:
AsvaneH
Nyt Medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15 feb 2005, 10:01

#18 Indlæg af AsvaneH »

Okay jamen så har jeg ihvertfald noget at gå igang med her i løbet af ugen.

Den er mappet ind til 1,2 bar hvis det er det du mener JakobM

Jeg kan ikke helt huske hvornår jeg har fuldt ladetryk mener det er imellem 4500 og 5000 omdrejninger.

Det eneste som giver problemer i de lave omdrejninger er at den ikke helt kan holde trykket. Trykket det falder hvis jeg ikke gasser op.

Og ja jeg har en støbt manifold.
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#19 Indlæg af JPP »

AsvaneH skrev:Okay jamen så har jeg ihvertfald noget at gå igang med her i løbet af ugen.

Den er mappet ind til 1,2 bar hvis det er det du mener JakobM

Jeg kan ikke helt huske hvornår jeg har fuldt ladetryk mener det er imellem 4500 og 5000 omdrejninger.

Det eneste som giver problemer i de lave omdrejninger er at den ikke helt kan holde trykket. Trykket det falder hvis jeg ikke gasser op.

Og ja jeg har en støbt manifold.


Hvordan ved du den lavede 1.2 bar da slangen var pillet af ??
Har du fået lagt ignition eller fuel-cut ind når den når over 1.2 bar??
AsvaneH
Nyt Medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 15 feb 2005, 10:01

#20 Indlæg af AsvaneH »

Hey JakobM

Okay på den måde, ifølge ham som chippede bilen satte han max på 1,2 bar derfor gik jeg ud fra at den var mappet til 1,2 bar.

Nej der er hverken ignition eller fuel-cut på den.
Besvar