Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 11:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
xillur skrev:
duckstardeluxe skrev:
Xillur:

Vil det af hensyn til N/A MAP sensorens tilstand ikke være en god idé at beholde T-stykket og envensventilen for at "bleede" trykket omkring sensoren? Zenerdioden vil så blot være med til at undgå at sensoren sender fejlkoder til motorstyringen ved de spikes jeg får omkring den.

Hvis ikke du skal over 2bar (grebet ud af luften) i tryk, ser jeg ikke noget behov for at beskytte MAP sensoren mekanisk. Anyone correct me if im wrong! Mine erfaringer er at de sagtens kan tåle trykket.

Peugeot/cit kan ikke!!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Mads B 405 2.0 skrev:
xillur skrev:
duckstardeluxe skrev:
Xillur:

Vil det af hensyn til N/A MAP sensorens tilstand ikke være en god idé at beholde T-stykket og envensventilen for at "bleede" trykket omkring sensoren? Zenerdioden vil så blot være med til at undgå at sensoren sender fejlkoder til motorstyringen ved de spikes jeg får omkring den.

Hvis ikke du skal over 2bar (grebet ud af luften) i tryk, ser jeg ikke noget behov for at beskytte MAP sensoren mekanisk. Anyone correct me if im wrong! Mine erfaringer er at de sagtens kan tåle trykket.

Peugeot/cit kan ikke!!

hmm jeg har ellers været involveret i en saxo 8v (spørg mig ikke omkring motorkode) og den klarer det fint.

Hvilke erfaringer har du, det er jo altid godt at høre andres erfaringer!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Fredericia
min tidligere 405 med eftermonteret turbo..... den samme map sensor bliver brugt på flere andre peu/cit

Titel:
Bruger faktisk omtalte 4,7V zenerdiode trick på min Toyota MR2, virker upåklageligt.
Har også testet min MAP sensor op til 1,5 bars tryk hvilket den ikke har taget skade af.

Johnny

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg fandt efterfølgende ud af at problemet ikke skyldes at MAP sensoren får tryk. Ved at sætte en sprøjte ind i slangeføringen, mens et multimeter var sat ind over stel og benet på MAP sensoren der giver den variable spænding, vidste det sig at mit "envejssystem" fungerer upåklageligt. Både når sprøjten langsomgt og hurtigt trykkes i bund, og hvad der vil svare til et "boostspike" opstår, åbner ventilen meget hurtigt, og MAP sensoren giver aldrig en spænding der svarer til mere end 105 kPa (4,75v)

Titel:
Senior Medlem

duckstardeluxe skrev:
Jeg fandt efterfølgende ud af at problemet ikke skyldes at MAP sensoren får tryk. Ved at sætte en sprøjte ind i slangeføringen, mens et multimeter var sat ind over stel og benet på MAP sensoren der giver den variable spænding, vidste det sig at mit "envejssystem" fungerer upåklageligt. Både når sprøjten langsomgt og hurtigt trykkes i bund, og hvad der vil svare til et "boostspike" opstår, åbner ventilen meget hurtigt, og MAP sensoren giver aldrig en spænding der svarer til mere end 105 kPa (4,75v)

Chancen for at dit multimeter kan nå at registrere den korte spike er minimal, så du må endelig ikke udelukke den mulighed endnu.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Du mener med andre ord at jeg stadig bør prøve at lodde den 4,7v Zener jeg har liggende ved siden af mig ind som forklaret tidligere? Det må jeg prøve.

Titel:
Senior Medlem

duckstardeluxe skrev:
Du mener med andre ord at jeg stadig bør prøve at lodde den 4,7v Zener jeg har liggende ved siden af mig ind som forklaret tidligere? Det må jeg prøve.

Nu har du den jo liggende, så det koster kun kaffen og tiden, så ja :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time