Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 06:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 15:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
xillur skrev:
duckstardeluxe skrev:
Xillur:

Vil det af hensyn til N/A MAP sensorens tilstand ikke være en god idé at beholde T-stykket og envensventilen for at "bleede" trykket omkring sensoren? Zenerdioden vil så blot være med til at undgå at sensoren sender fejlkoder til motorstyringen ved de spikes jeg får omkring den.


Hvis ikke du skal over 2bar (grebet ud af luften) i tryk, ser jeg ikke noget behov for at beskytte MAP sensoren mekanisk. Anyone correct me if im wrong! Mine erfaringer er at de sagtens kan tåle trykket.


Peugeot/cit kan ikke!!

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 15:56 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
Mads B 405 2.0 skrev:
xillur skrev:
duckstardeluxe skrev:
Xillur:

Vil det af hensyn til N/A MAP sensorens tilstand ikke være en god idé at beholde T-stykket og envensventilen for at "bleede" trykket omkring sensoren? Zenerdioden vil så blot være med til at undgå at sensoren sender fejlkoder til motorstyringen ved de spikes jeg får omkring den.


Hvis ikke du skal over 2bar (grebet ud af luften) i tryk, ser jeg ikke noget behov for at beskytte MAP sensoren mekanisk. Anyone correct me if im wrong! Mine erfaringer er at de sagtens kan tåle trykket.


Peugeot/cit kan ikke!!


hmm jeg har ellers været involveret i en saxo 8v (spørg mig ikke omkring motorkode) og den klarer det fint.

Hvilke erfaringer har du, det er jo altid godt at høre andres erfaringer!

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2006, 17:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
min tidligere 405 med eftermonteret turbo..... den samme map sensor bliver brugt på flere andre peu/cit

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2006, 00:43 
Bruger faktisk omtalte 4,7V zenerdiode trick på min Toyota MR2, virker upåklageligt.
Har også testet min MAP sensor op til 1,5 bars tryk hvilket den ikke har taget skade af.

Johnny


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2006, 09:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg fandt efterfølgende ud af at problemet ikke skyldes at MAP sensoren får tryk. Ved at sætte en sprøjte ind i slangeføringen, mens et multimeter var sat ind over stel og benet på MAP sensoren der giver den variable spænding, vidste det sig at mit "envejssystem" fungerer upåklageligt. Både når sprøjten langsomgt og hurtigt trykkes i bund, og hvad der vil svare til et "boostspike" opstår, åbner ventilen meget hurtigt, og MAP sensoren giver aldrig en spænding der svarer til mere end 105 kPa (4,75v)

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2006, 09:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
duckstardeluxe skrev:
Jeg fandt efterfølgende ud af at problemet ikke skyldes at MAP sensoren får tryk. Ved at sætte en sprøjte ind i slangeføringen, mens et multimeter var sat ind over stel og benet på MAP sensoren der giver den variable spænding, vidste det sig at mit "envejssystem" fungerer upåklageligt. Både når sprøjten langsomgt og hurtigt trykkes i bund, og hvad der vil svare til et "boostspike" opstår, åbner ventilen meget hurtigt, og MAP sensoren giver aldrig en spænding der svarer til mere end 105 kPa (4,75v)


Chancen for at dit multimeter kan nå at registrere den korte spike er minimal, så du må endelig ikke udelukke den mulighed endnu.

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2006, 09:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Du mener med andre ord at jeg stadig bør prøve at lodde den 4,7v Zener jeg har liggende ved siden af mig ind som forklaret tidligere? Det må jeg prøve.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2006, 09:52 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
duckstardeluxe skrev:
Du mener med andre ord at jeg stadig bør prøve at lodde den 4,7v Zener jeg har liggende ved siden af mig ind som forklaret tidligere? Det må jeg prøve.


Nu har du den jo liggende, så det koster kun kaffen og tiden, så ja :)

_________________
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team