Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 feb 2025, 23:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 nov 2008, 23:35 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 nov 2008, 22:57
Indlæg: 16
Hej forum.
Jeg er lidt ny ud i det med at bygge trykladede motorer selv, men jeg har en Mercedes 2,3T og ideen om tryk på min lille hygge racer af en lille et cylinderet MCscooter er faktisk tiltalende.

Jeg har gjort alt det N/A på den som jeg mener der er potentiale for.
Det eneste jeg mangler at gøre er at afdreje svinghjulet (hvilket jo ikke giver heste) og så at sænke squishen og hæve kompresionen så meget så muligt.
Jeg har monteret bl.a stål krumtap, H plejl, portede kanaler, større ventiler, knast, tænding etc.

Men jeg har mod på tryk, og jeg har lyst til tryk, Kompresionen kan jeg godt sænke på den så der er plads til tryk og delene skulle være stærke nok til en 50% ekstra heste ihvertfald.

Min største frygt lige pt. er: Hvordan tryksætter jeg min karburator bedst.
Jeg har ikke plads til, eller ønske om at bygge en trykkasse uden om hele karburatoren.

Min tanke har gået på at få en elpumpe til at sprøjte benzinen ind i bundkaret istedet for at lade tyngdekraften gøre det.
På den måde vil tryksætningen ikke pumpe benzinen bagud af karburatoren.

Spørgsmål: Hvordan regulerer jeg benzinmængden bedst så jeg ikke kører for fed eller mager? Trykket skal jo gerne følge turboens.

Tryksætningen af selvebundkaret, således at strålerør og dyser mv. matcher den tryk der kommer igennem selve venturi regnede jeg med kunne foretages gennem karburatorens overløb.

Lyder dette urealistisk?

Det er sådan set de tanker jeg har de største bekymringer om.

Håber I vil dele lidt af jeres guld med mig.
Jeg har kigget meget igennem på www.turbo-bike.com efter inspiration.

_________________
Scooter racer, topstykke porter og effekt tosset.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2008, 23:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1663
Velkommen til Velo - håber folk herinde kan komme med nogen kyndige svar som jeg måske haltede lidt på ;)
Har du fået styr på turbo-størrelsen?

Rune/Enigma

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2008, 23:55 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 nov 2008, 22:57
Indlæg: 16
Runesm skrev:
Velkommen til Velo - håber folk herinde kan komme med nogen kyndige svar som jeg måske haltede lidt på ;)
Har du fået styr på turbo-størrelsen?

Rune/Enigma


Jeg satser på er svar der kan bruges ihvertfald.

Planen er at starte ud med en lader fra en diesel C1, hvis den viser sig at være for lille er jeg overbevist om at jeg nok skal få den afsat.

_________________
Scooter racer, topstykke porter og effekt tosset.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2008, 10:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
hvor stor motor er der tale om ?

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2008, 11:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1663
luske skrev:
hvor stor motor er der tale om ?

MVH Luske


1 cylinder, 200ccm med op til 11.000 omdrejninger

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2008, 17:42 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 26 jun 2007, 07:52
Indlæg: 72
Hej Velo

Mere vil ha' mere hva'

Hvis det var mig der stod med sådan et projekt, så tror jeg at jeg ville tage skridtet fuldt ud og kaste indsprøjtning på den. Så kan du også få den til at styre tændnignen.

En Scooter med Megasquirt, Det må da være det ultimative projekt.

ToLa


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2008, 17:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1663
ToLa skrev:
Hej Velo

En Scooter med Megasquirt, Det må da være det ultimative projekt.

ToLa


Fuck ja, det ville være en første! Monster cool :lusket:

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 17 nov 2008, 19:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Hvliken scooter snakker vi.

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 17 nov 2008, 20:06 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 nov 2008, 22:57
Indlæg: 16
BANDIT skrev:
Hvliken scooter snakker vi.


Helt nøjagtigt.

Den her.
http://www.scootergalleri.dk/html/alb_v ... umID=12524

Nu begynder I at snakke indsprøjtning.

Er det ikke ret omfattende når nu maskinen slet ikke er en indsprøjtningsmaskine?
MHT til tændingen så har jeg en Malossi styreboks på der har 16 kurver og et omdrejningsmaks på 13.500 RPM mod kun 9.500 originalt.

_________________
Scooter racer, topstykke porter og effekt tosset.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: ..
Indlæg: 17 nov 2008, 21:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1663
Velo skrev:
BANDIT skrev:
Hvliken scooter snakker vi.


Helt nøjagtigt.

Den her.
http://www.scootergalleri.dk/html/alb_v ... umID=12524

Nu begynder I at snakke indsprøjtning.

Er det ikke ret omfattende når nu maskinen slet ikke er en indsprøjtningsmaskine?
MHT til tændingen så har jeg en Malossi styreboks på der har 16 kurver og et omdrejningsmaks på 13.500 RPM mod kun 9.500 originalt.


Det vil kræve et gasspjæld med et potentiometer som du stensikkert kan skrabe sammen ved en hugger, så skal du bruge motortemperatur, en probe på topstykket vil nok kunne gøre det, en dyse (siden du alligevel skal bruge benzinpumpe (Der har jeg en fra en carina e 1,6'er du kan få kastet i nakken hvis du gider lege med det, den sku kunne give nok sovs)) og så en megasquirt styreboks. Der skal ihvertfald bruges 3-3.500 kr, medmindre du kan finde en megasquirt brugt.

Så må man kunne bruge CDI-signalet som omdrejningssignal, og så skal der en studs efter gasspjældet så du kan se hvad der er af vacuum eller tryk i indsuget af motoren.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team