Hej forum.
Jeg er lidt ny ud i det med at bygge trykladede motorer selv, men jeg har en Mercedes 2,3T og ideen om tryk på min lille hygge racer af en lille et cylinderet MCscooter er faktisk tiltalende.
Jeg har gjort alt det N/A på den som jeg mener der er potentiale for.
Det eneste jeg mangler at gøre er at afdreje svinghjulet (hvilket jo ikke giver heste) og så at sænke squishen og hæve kompresionen så meget så muligt.
Jeg har monteret bl.a stål krumtap, H plejl, portede kanaler, større ventiler, knast, tænding etc.
Men jeg har mod på tryk, og jeg har lyst til tryk, Kompresionen kan jeg godt sænke på den så der er plads til tryk og delene skulle være stærke nok til en 50% ekstra heste ihvertfald.
Min største frygt lige pt. er: Hvordan tryksætter jeg min karburator bedst.
Jeg har ikke plads til, eller ønske om at bygge en trykkasse uden om hele karburatoren.
Min tanke har gået på at få en elpumpe til at sprøjte benzinen ind i bundkaret istedet for at lade tyngdekraften gøre det.
På den måde vil tryksætningen ikke pumpe benzinen bagud af karburatoren.
Spørgsmål: Hvordan regulerer jeg benzinmængden bedst så jeg ikke kører for fed eller mager? Trykket skal jo gerne følge turboens.
Tryksætningen af selvebundkaret, således at strålerør og dyser mv. matcher den tryk der kommer igennem selve venturi regnede jeg med kunne foretages gennem karburatorens overløb.
Lyder dette urealistisk?
Det er sådan set de tanker jeg har de største bekymringer om.
Håber I vil dele lidt af jeres guld med mig.
Jeg har kigget meget igennem på
www.turbo-bike.com efter inspiration.