Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 dec 2006, 21:26 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 67
Geografisk sted: Fyn
Er der en som kenner den type Mazdamotor der ligger i Suzuki Grand Vitara med 87 hk?... Hvad tryk den kører med std. og hvad tryk den kan holde til at køre med. Mener den kører 0.8 bar ( installere en ur snart)

Justerbar boksmodul for mere brændstof er installeret

Indputs og Andre indputs er velkomne :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2006, 17:09 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 67
Geografisk sted: Fyn
:shock: .... Slet ingen der har rodet i en gammel Mazda 2.0TD RF-motor med Densopumpe????... Kendskab til OBD-tuning på denne?...

At det måske er en lortemotor osv er muligt... :lol:

Kom nu..Manden vil ha lidt mere moment... :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2006, 20:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
scotten skrev:
:shock: .... Slet ingen der har rodet i en gammel Mazda 2.0TD RF-motor med Densopumpe????... Kendskab til OBD-tuning på denne?...

At det måske er en lortemotor osv er muligt... :lol:

Kom nu..Manden vil ha lidt mere moment... :mrgreen:

Org tryk skulle ligge mellem 0,78 - 0.85. :reading:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2006, 20:43 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 67
Geografisk sted: Fyn
2fat2fly skrev:
scotten skrev:
:shock: .... Slet ingen der har rodet i en gammel Mazda 2.0TD RF-motor med Densopumpe????... Kendskab til OBD-tuning på denne?...

At det måske er en lortemotor osv er muligt... :lol:

Kom nu..Manden vil ha lidt mere moment... :mrgreen:

Org tryk skulle ligge mellem 0,78 - 0.85. :reading:


:up: ....Hvor har du de infos fra ?????.... Mere.... :grin:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2006, 21:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Korrekt, Turbo ladetryk, bar 0,78 - 0,85 i følge tolerancedata...

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2006, 21:39 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 67
Geografisk sted: Fyn
:oops: Har selv Tol-dat.... Bare ikke installeret.. :oops: ....

Har lige ledt efter skiven..Væk er lortet.. :cry: ...

Flytterodet har spist den....tsk tsk...ScotteSjuskehovede...


Senest rettet af scotten 15 dec 2006, 22:00, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2006, 21:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Her er al data noget af en omgang:
Suzuki Grand Vitara 2,0 TD - RF - SQ 420 WD - 1998-2000
Motor

Motorkode/ type RF/ R4 OHC 8V

Slagvolumen (boring/ slaglængde) 1998 cm³ (86,0/ 86,0)

Kompressionsforhold 20,4: 1

Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 64 (87)/ 4000

Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 216/ 2000

Motortype placering Blok venstre side bag

Stelnummer placering Højre forreste hjulkasse

Ventiler indsugn.,mm (kold/ varm) 0,25 ± 0,05 kold

Ventiler udblæsn.,mm (kold/ varm) 0,35 ± 0,05 kold

Ventilvinkel/ ventilsædevinkel Ind 30°/ 30° Udst 45°/ 45°

Ventilhøjde i topstykke, mm Max. 1,55

Kompressionstryk, bar 26,0 - 30,0 (Max. forskel 3,0)

Olietryk v/ omdrejninger, bar 3,5/ 3000

Turbo ladetryk, bar 0,78 - 0,85

Kølerdæksel, bar/ termostat åbn.°C 0,93 - 1,23/ 88° C

Termostatåbning ved prøvetemp. 8,5 mm/ 95° C

Kobling frigang, mm 15 - 25 ved pedal

Tandrem: udskiftning (kontrol) N/A

Standmåling, dB(A) v. omdr/min 80/ 3000

Motorstyringssystem

Teststik/ Diagnosestik Sikringsboks instrumentb. V. side

Kølervæske temp.sensor 20°/ 80°C 2,0 - 3,0 kohm/ 0,2 - 0,4 kohm

Indsugn. lufttemp.sensor 20°/ 80°C 2,09 - 2,81 kohm/ 0,33 kohm

Gasspjældfølerspænding, volt Lukket 0,6 (Fuldgas 3,3)

Pumpe/ pumpetype / Elektronisk

Krumtapstilling°/Motorstempel,mm 0°/

Pumpestempelstilling, mm (Elektronisk)

Justeringsmetode Mærker pumpe/ Pumpeflange

Dynamisk kontrol af indsprøjtning 13° efter top

Dysers åbningstryk, brugte, bar 143 - 151

Indsprøjtningsrækkefølge 1 - 3 - 4 - 2 (Cyl. 1 v/ takthjul)

Tomgangsomdrejninger 770 ± 50 (Ej justerbar)

Elektrisk system

ELEKTRISK SYSTEM - Batteri 12 V/ 72 Ah

Starter strømforbrug (roterende),A 130 A/ 11 V/ 4500 oo/m

Spændingsrelæ, Volt v/ amp. 14,1 - 14,7/

DIN 72 552 N/A

Generator max, A 70

Styretøj

STYRETØJ - Belastning Ubelastet

Toe-in, ° 0° 00' ± 15'

Camber°/ størst forskel h. og v. 0° ± 1°

Caster°/ størst forskel h. og v. 2° 40' ± 1°

Dækstørrelse, standard 235/ 60 R 16

Tilladt slør i styreforbindelser Fabriksdata

Indpresningsdybde, mm 5

Tilspændingsmomenter

Topstykkebolte, trin 1, Nm 30 Nm olierede

Topstykkebolte, trin 2, Nm + 90° - 105°

Topstykkebolte, trin 3, Nm + 90° - 105°

Topstykkebolte, trin 4, Nm (Ingen efterspænding) (Max. skævhed 0,1
mm)

Topstykkebolte, trin 5, Nm (Max. boltlængde u/ hoved 114,5 mm)

Hovedlejebolte, Nm 87 olierede

Plejlstangsbolte, Nm 65 olierede

Svinghjulsbolte, Nm 100 Nm m/ låsevæske

Krumtapremsk./ Svingn.dæmp.,Nm 175/ 28

Knastakselhjul/ lejer, Nm 60 Nm/ 24 Nm

Pumpehjul/ mellemhjul, Nm 60/

Remstrammer, Nm 40

Dyseholder/ Dyser i topstykke,Nm 37/ 65

Gløderør, Nm 18

Hjul, Nm 95

Bremser

Forhjul, min tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm)

Baghjul, min tykkelse (nye) 222,0 mm (220,0 mm)

Kapaciteter

Motor olie/ - inkl. filter, liter 5,0/ 5,5 (APi. CD, SAE 10W30)

Gearkasse, liter Type 1: 1,5 (Mellemgearkasse 1,7)

Aut. gearkasse, liter 2,5 (Total 6,9) (Dexron II - IIE - III)

Differentiale, liter For 1,0/ bag 2,2 (APi. GL-5 80W/ 90)

Servostyring, liter 0,7 - 0,75 (Dexron II - III)

Kølersystem, liter 6,6

Brændstoftank, liter 66

A/C kølemiddel, type/ gram R134a/ 550 ± 50

Synsdata

Standardtypegodkendelsesnummer E9257, S9364

Motorkode/ type RF/ R4 OHC 8V

Max ydelse kW (din HK)/ omdr. 64 (87)/ 4000

Max. drejningsmoment Nm/ omdr. 216/ 2000

Motortype placering Blok venstre side bag

Stelnummer placering Højre forreste hjulkasse

Standmåling, dB(A) v. omdr/min 80/ 3000

Teststik/ Diagnosestik Sikringsboks instrumentb. V. side

Tomgangsomdrejninger 770 ± 50 (Ej justerbar)

Tilladt slør i styreforbindelser Fabriksdata

Indpresningsdybde, mm 5

Forhjul, min tykkelse (nye) 20,0 mm (22,0 mm)

Baghjul, min tykkelse (nye) 222,0 mm (220,0 mm)

Standardtypegodkendelsesnummer E9257, S9364

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2006, 21:57 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 67
Geografisk sted: Fyn
:rock: TAKKER og BUKKER... :wink:

Så mangler jeg "kun" en Mazdadieselguru.... :lol:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 dec 2006, 22:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
Se, der er jeg så stået af. :roll:

Held og lykke med "projektet" :D

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 dec 2006, 19:16 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 jun 2004, 22:11
Indlæg: 53
Geografisk sted: østjylland, horsens
hmm er det noget voldsomt projekt du er ved eller vil du bare have mere ud af den til hverdags kørsel?

jeg ved at normalt når man chipper/boks tuner diesel motorer så hæver man vist kun mængden, selv om ladetrykket på mange nyer motorer er elektronisk styret, så lader man normalt det være sådan, den kan nogle gange komme til at lade lidt før bare ved at give den mere diesel (mængde) da der jo er mere udstødningsgas til at skuppe på turboen. men jeg kender en der selv chipper og han har leget med hans egen 1,9 tdi (ja en VW) og der har han hævet ladetrykket det giver vist ikke så meget ud over at den ryger mindre, altså ryger ligesom det var en standart uden tuning.

nu skriver du TD,,, er der ikk intercooler på? altså en TDI? hvis ikke der er sådan en på, så var det måske en bedre ide at kigge på en intercooler, eller lave en front monteret hvis den ikke er det. du skal tænke på at hvis du hæver ladetrykket for du også en varmer indsugningsluft. og til sidst så vil den jo nok skulle lidt højer op i omdrejninger før den kan lave det lidt større turbo tryk i forhold til standart.

tilsidst så tror jeg også at der er (uden at jeg ved det) elektronisk reguleret ladetryk på din. så hjælper det ikke meget at fx sætte en bleedventil på eller skrue på aktuatoren, da den kun har en hvis tolerance før den sikkert vil gå i nødprogram eller bare simpelt skrue ned for ladetrykket (da det jo er styret, som jeg tror det er). og hvis den gør det så det jo lige meget med at hæve det hvis den går i nødprogram af det elelr lignende, så det nok en ny chip (indkøring, altså special lavet chip til din bil så den box du har sat på egentlig er lige meget når du kommer til det her med ladatrykket).

_________________
det skal have moment, om det benzin eller diesel er sku ligemeget.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team