Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 maj 2013, 15:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
BJ3882 skrev:
Brochen skrev:
http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej


Også en høj pris når mindre hk er ønsket ?

Som jeg kan forstå er det følgende som er nødvendigt:
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Dyser/bro
Benzinpumpe
Wastegate
Blowoff
Turbo
Plejlstænger
Knaster
Stempler (Skal have stempler da den motor jeg har har ødelagt stempel)
Spær (hvad andet skal ændres i gearkassen)

Det er vel de større ting som kræves in ellers original blok?
Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget?


Hvad forventer du at du selv kan bygge en motor til ?

_________________
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 maj 2013, 18:26 
Offline

Tilmeldt: 31 maj 2012, 23:42
Indlæg: 7
Geografisk sted: Nordjylland
Mads B (dk) skrev:
BJ3882 skrev:
Brochen skrev:
http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej


Også en høj pris når mindre hk er ønsket ?

Som jeg kan forstå er det følgende som er nødvendigt:
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Dyser/bro
Benzinpumpe
Wastegate
Blowoff
Turbo
Plejlstænger
Knaster
Stempler (Skal have stempler da den motor jeg har har ødelagt stempel)
Spær (hvad andet skal ændres i gearkassen)

Det er vel de større ting som kræves in ellers original blok?
Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget?


Hvad forventer du at du selv kan bygge en motor til ?


Ikke regnet på men at give 20.000 for en bund/topstykke er vel mange penge, jeg spørger er ikke geni på dette derfor jeg har lavet dette emne :) Kom endelig med input, råd, tilbud ja alt.

_________________
// Martin BJ.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 maj 2013, 18:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
BJ3882 skrev:
Mads B (dk) skrev:
BJ3882 skrev:
Brochen skrev:
http://www.bilgalleri.dk/marked/Tuning/1581000-agu-motor-blok-ombygget-til-2_0---608-hk den kan du køber så er du godt på vej


Også en høj pris når mindre hk er ønsket ?

Som jeg kan forstå er det følgende som er nødvendigt:
Indsugningsmanifold
Udstødningsmanifold
Dyser/bro
Benzinpumpe
Wastegate
Blowoff
Turbo
Plejlstænger
Knaster
Stempler (Skal have stempler da den motor jeg har har ødelagt stempel)
Spær (hvad andet skal ændres i gearkassen)

Det er vel de større ting som kræves in ellers original blok?
Ret mig hvis jeg tager fejl eller mangler noget?


Hvad forventer du at du selv kan bygge en motor til ?


Ikke regnet på men at give 20.000 for en bund/topstykke er vel mange penge, jeg spørger er ikke geni på dette derfor jeg har lavet dette emne :) Kom endelig med input, råd, tilbud ja alt.


Du kan ikke lave en ny shortblok med nye stempler/stænger for under 20000,-
Du skal jo også bruge et komplet slibesæt, tandrems-kit, hoved/plejllejer, ny oliepumpe/kæde, boring/planing af blok samt topstykket skal tjekkes
Dertil kommer arbejdsløn til samling af motor


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 maj 2013, 18:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
En motor med de påståede dele skal skilles af for at tjekke om delene er der, og er behovet der for alle de dele ved 400hk

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 maj 2013, 11:56 
Offline

Tilmeldt: 31 maj 2012, 23:42
Indlæg: 7
Geografisk sted: Nordjylland
Ikke sikkert man kan lave en ny blok med de nødvendige ting for 400 hk og giver jeg 20.000 kr for en blok vil jeg dog stadigvæk være nød til at tage den fra hinanden og tjekke alt igennem før jeg kan bruge den ville jeg mene.

_________________
// Martin BJ.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2013, 23:10 
Offline

Tilmeldt: 23 aug 2012, 13:08
Indlæg: 10
Hvad er der galt med Flemmings motor? :) Synes bare "kun" den lavede 350 hk fordi den havde 510 ml dyserne i :)

Lars' 608 hk motor er også fin. Men et eller andet sted ville jeg hellere selv stå for byggeriet. Det med standard manifolden er lidt en gåde. Der er flere i USA der laver langt over 400 hk på egas med standard manifold.

Men der er mange måder at nå 400 hk på. Du kunne gøre som mig og så noget vand/methanol indsprøjtning sammen med nogle kvalitets stumper og en ordentlig størrelse lader. Så er du i nærheden af de 400 hk ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team