Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 jun 2025, 15:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2011, 05:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
martin306xsi skrev:
Brian> Det tror jeg ikke har været mig. Hvornår skulle det ha været?


Hm... anden Martin så :-). Men du kender Jørgensen og Olsen ik'?

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2011, 16:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 06 jun 2004, 00:57
Indlæg: 633
Geografisk sted: Roskilde
Har løst gåden... Jo kender dem skam, men ikke været med dig til at låne din tændings pistol. Men prik prik, prøv at hør en hvis mr. Mure :wink:

_________________
Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2011, 21:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Wildert skrev:
Ellers kan vi jo - når du er klar med den kværn - lige tage en hurtig session med måleur og gradskive.


Meget gerne! I første omgang bliver det med std, knasthjul - er den helt skæv må jeg se på et justerbart.

Wildert skrev:
Hvis du planer top (hvilket jeg da ville overveje hvis du skal blive lidt hidsig med det alligevel), så vil det være en god ide at få knasten timet anyway. Så kan man jo lige time en original hvis du synes det er vigtigt/sjovt.


Jeg har købt en TU5J4 toppakning, den er tyndere end en TU5J2 pakning. Jeg regner dog med lige at løbe toppen efter med en flapskive eller 50 og få den rettet af. Om jeg skal bekoste nye vinkler på sæderne må tiden vise, men jeg tror det ikke :)

Knasten er indkøbt, slibesæt, toppakning og tandrem ligger og venter. Lige nu spekulerer jeg på om jeg skal lade ventilstyrene være i fuld længde, eller om jeg skal fjerne dem når jeg porter toppen. Du har da slebet dem ned på golleren ikke?

edith: Har du stadig 306 GTI dyserne liggende?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 nov 2011, 21:47 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ventilstyrsafkortning:

HINT:
Ventilstyr har jeg næsten aldrigt set gøre en forskel i flowbænken(afkortning eller ej)

Men hvis du laver styret dråbeformet(vingefacon), så kan du få styret til at assistere med at få luften rundt....(vingen skal vende rigtigt!)

De fleste fjerner styret for at komme til at gnaske materiale ud. Ikke for flowets skyld. Ikke sikkert det er bevist, men det er ofte resultatet!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2011, 05:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Har 306 dyser endnu ja.

Og jeg høvlede ganske rigtigt styrene ned, men det var mest for at kunne komme til at forme. I foråret da toppakningen gik og jeg fik rettet topstykket fik jeg skiftet styr til almindelige igen. Så nu er de normale.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2011, 07:42 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
HenrikGM skrev:
Ventilstyrsafkortning:

HINT:
Ventilstyr har jeg næsten aldrigt set gøre en forskel i flowbænken(afkortning eller ej)

Men hvis du laver styret dråbeformet(vingefacon), så kan du få styret til at assistere med at få luften rundt....(vingen skal vende rigtigt!)

De fleste fjerner styret for at komme til at gnaske materiale ud. Ikke for flowets skyld. Ikke sikkert det er bevist, men det er ofte resultatet!


Det er primært for at give plads til sliberen, ikke så meget for flowets skyld. Jeg kan ikke komme til at gøre dem dråbeformede i porten.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team